از اجرای طرح پیوند «مدرسه، مسجد و منزل» در مدارس تا کسب رتبه در رویداد ملی فهما

حجت الاسلام سبزه‌کار با اشاره به فعالیت ۶۷۷ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان، گفت: طرح پیوند «مدرسه، مسجد و منزل» با همکاری کانون های مساجد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه‌کار» در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی که در آستانه ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سال ۱۳۷۲ به پیشنهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور راه اندازی شد و در سال ۱۳۹۷، اساسنامه این نهاد مصوب شد.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۲۶ هزار کانون در سطح کشور گفت: در خراسان جنوبی ۶۷۷ کانون در جوار مسجد مشغول فعالیت های فرهنگی هنری هستند.

 

وی به تشکیل شورای سیاست گذاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اشاره کرد و ادامه داد: از سال ۹۷ در راستای هدفمندسازی برنامه های کانون های مساجد، زیست بوم مجازی بچه های مسجد راه اندازی شده است و رویداد ملی فهما با شعار ایران قوی در قالب ۴۸ عنوان برنامه در سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و ۱۲ رواق زیرمجموعه با عناوین ترنج، دانش، رسانه، سرود، فن آوری، فیلم، نمایش، قلم، کارآفرینی، کتاب، نور و همدلی برگزار شده است.

 

حجت الاسلام سبزه‌کار با اشاره به اجرای سه شنبه های تکریم با موضوع شکوه مادری و با اولویت مادران الگو در فرزندآوری و تربیت فرزند، افزود: همچنین در رواق همدلی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون قریب ۴۰ تن گوشت قرمز ۲ کیلوگرمی با کمک های خیرین و موسسه حضرت خدیجه(س) قم و برنامه سمت خدا در بین نیازمندان استان توزیع شده است.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه «پیوند مدرسه، مسجد و منزل» در سه مسجد پایلوت بیرجند، قاین و نهبندان اجرا شد، گفت: هدف از اجرای طرح این بود که پیوندی بین این سه اجتماع انسان ساز شکل بگیرد چون در کاهش آسیب ها موثر است.

 

وی خاطر نشان کرد: رویداد فهما باعث ایجاد رقابت سالمی بین فعالان کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور و نقاط مختلف شهری و روستایی شده است.

 

اجرای طرح شهید «بهنام محمدی» در ۳۴ مدرسه خراسان جنوبی

«محمدعلی واقعی»، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این دیدار با اشاره به اجرای زنگ نماز در مدارس، گفت: طرح شهید در «بهنام محمدی» با هدف پیوند خانواده،مدارس و مساجد در ۳۴ مدرسه با همکاری بسیج دانش آموزش انجام می شود که پیشنهاد دادیم در تمام مدارس مستقل اجرا شود.

 

وی بیان کرد: ماندگاری نوجوانان و دانش آموزان در مساجد بیشتر باشد اثرات معنوی بالایی در سلوک و رفتار آنان دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان رسالت ما برای انتقال فرهنگ شهادت و جهادی است.

 

 

کد خبر 1155170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha