۱۵۰۰۰ اصله نهال در جهرم کاشت می شود

شهسواری گفت: از ۱۵ اسفندماه روز منابع طبیعی تا پایان اسفندماه سال جاری، حدود ۱۵ هزار اصله نهال در نقاط مختلف شهرستان جهرم غرس‌ می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «ابراهیم شهسواری»، امروز (دوشنبه ۱۶ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه از ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است، گفت: هفته منابع طبیعی، فرصتی مناسب برای ارتقای فرهنگ عمومی حفظ و توسعه منابع طبیعی است.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جهرم با اشاره به اینکه منابع طبیعی جهرم با توجه به وسعت شهرستان و تعداد کم نیروهای این اداره با هم همخانی ندارد بنابراین به کمک شهروندان و مردم نیازمندیم، افزود: در تمام برنامه ها و طرح های منابع طبیعی اگر مشارکت شهروندان، شوراها، دهیاری ها و … نباشد قطعا به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

 

وی با اشاره به اینکه گزارشات موثق و به موقع شهروندان به این اداره برای پیشگیری و برخورد قانونی بسیار موثر و مفید است، بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف به سامانه ۱۵۰۴ گزارش دهند.

 

شهسواری با تاکید بر اینکه اقتصاد شهرستان جهرم عمدتا بر پایه کشاورزی است و مهار آب های سطحی به صورت اصولی و فنی که حق‌آبه ضایع نشود، امری بسیار ضروری است، عنوان کرد: چشم و چراغ شهرستان جهرم، جنگل چاتیز بوده و این جنگل بسیار ارزشمند است و می تواند تبدیل به مرکزی برای جذب گردشگر شود.

 

وی با اشاره به اینکه پنج شنبه ۲۰ اسفندماه، ۹ صبح برنامه جنگل کاری در منطقه چاتیز برگزار می شود که از تک تک شهروندان برای حضور و شرکت در این برنامه دعوت می کنیم، اظهار کرد: از ۱۵ اسفندماه روز منابع طبیعی تا پایان اسفندماه سال جاری، حدود ۱۵ هزار اصله نهال در نقاط مختلف شهرستان جهرم غرس‌ می شود.

 

رئیس اداره منابع طبیعی جهرم گفت:‌همه مردم نسبت به منابع طبیعی احساس مسولیت کنند و اگر همه فکر کنند که قرقبان منابع طبیعی هستند با گزارش مستند و به موقع می توان جلوی بسیاری از تخلفات را گرفت.

 

به گفته وی افراد سودجو و فرصت طلب در ایام تعطیلات اقدام به تخریب و تصرف اراضی ملی و قاچاق چوب می کنند به همین منظور کشیک اداره منابع طبیعی شهرستان در ایام نوروز به صورت شبانه روز فعال خواهد بود و گشت، مراقبت و حضور مستمر و به موقع نیروهای حفاظتی در عرصه های منابع طبیعی افزایش پیدا می کند.

 

شهسواری با تاکید بر اینکه تلاش می شود تا از فرصت‌طلبی سودجویان که از ایام تعطیل برای تخلف استفاده می‌کنند، جلوگیری کنیم، از شهروندان خواست هرگونه آتش‌سوزی و تخریب جنگل‌ها و مراتع را به تلفن 1504 اطلاع دهند.

 

کد خبر 1155181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha