اعتبار مورد نیاز برای ۱۰۰ مصوب سفر رئیس‌جمهور به خوزستان  تامین شده است

مرتضوی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز رای ۱۰۰ مصوب سفر رئیس‌جمهور به خوزستان تامین شده است گفت: عمده‌ترین مصوبه‌های خوزستان در زمینه تامین آب شرب، آب کشاورزی، ساماندهی شبکه فاضلاب، جاده و راه‌آهن و بهداشت و درمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید صولت مرتضوی» امروز (دوشنبه ۱۶ اسفند) در آیین افتتاح پروژه تصفیه‌خانه و تاسیسات آبرسانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در اهواز، با بیان اینکه رئیس‌جمهور بر اجرای مصوبات مرتبط با خوزستان تاکید ویژه دارد اظهار کرد: عمده‌ترین مسائل و مصوبه‌های خوزستان در زمینه تامین آب شرب، آب مورد نیاز کشاورزی، ساماندهی شبکه فاضلاب، جاده و راه‌آهن و بهداشت و درمان است که در این راستا مصوباتی تصویب شده است.

 

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه متاسفانه در خوزستان برخی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و خدماتی با تاخیر بسیار زیادی انجام می‌شوند افزود: ورود رهبر معظم انقلاب به حل برخی مشکلات از جمله فاضلاب اهواز نشان دهنده کم کاری شدید در این زمینه است.

 

وی همچنین از تخصیص اعتیار مورد نیاز جهت تکمیل پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان جهت تسریع در انجام پروژه‌ها خبر داد و اضافه کرد: تا چند ماه آینده یک هزار تخت بیمارستانی به طرفیت بیمارستان‌های خوزستان افزوده می‌شود

 

مرتضوی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز برای ۱۰۰ مصوب سفر رئیس‌جمهور به خوزستان تامین شده است تصریح کرد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های راه‌آهن در خوزستان تامین و در اختیار استان قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به روند اجرای طرح فاضلاب در اهواز عنوان کرد: اقدام‌های انجام شده برای اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب اهواز موجب شده تا آب‌گرفتگی امسال در فصل بارندگی به شدت نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد.

 

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ریزگرد را از دیگر چالش‌های خوزستان عنوان کرد و ادامه داد: بخشی اندکی از ریزگردها منشأ داخلی و بخش عمده آن منشأ خارجی دارد که در این زمینه در حال تهیه گزارشی هستیم تا در شورای عالی محیط زیست طرح و تصمیم‌های لازم اتخاذ شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: ۹۲ درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که با این حجم از منابع آبی با اصلاح روش‌ها در فرآیند کاشت، داشت و برداشت و ارتقای بهره‌وری می توان سطح کنونی زیرکشت را به طور چشمگیر افزایش داد از این رو با بهره‌گیری از سامانه‌های نوین آبیاری، تولید محصول کشاورزی در کشور از ۱۵۰ میلیون تن در سال تا چهار برابر قابل افزایش است.

 

معاون اجرایی رییس جمهور امروز در دومین سفر خود به استان خوزستان از چند پروژه شامل خط دوم راه‌آهن اهواز به اندیمشک، مجتمع آبرسانی قلعه سحر و کمربندی غربی اهواز بازدید کرد.

 

کد خبر 1155182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha