تربت کربلا طیب‌ترین و اثرگذارترین خاک دنیاست

حجت‌الاسلام مهدوی نژاد مسئول هیئت انصار ولایت یزد گفت: در میان همه خاک‌های زمین، مقدس‌ترین، طیب‌ترین و اثرگذارترین خاک، خاک تربت کربلا و سیدالشهداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی نژاد مسئول هیئت انصار ولایت یزد در جشن میلاد انوار کربلا ضمن تبریک این ایام، با اشاره به اهمیت تربت کربلا گفت: در میان همه خاک‌های زمین، مقدس‌ترین، طیب‌ترین و اثرگذارترین خاک، خاک تربت کربلا و سیدالشهدا است.

وی افزود: از تربت غافل نشوید، به تربت امام حسین (ع) حساس باشید، وقتی نماز می‌خوانید، بر تربت سجده کنید، مهر و تسبیح تربت داشته باشید، برای شفای بیمارانتان از تربت استفاده کنید، تربت در زندگی مؤمنین نقش تربیتی دارد، از آن غافل نشوید.

مهدوی نژاد در ادامه به اهمیت آب فرات اشاره کرد و این روایت را ذکر کرد که امام صادق (ع) فرمودند: «هرکس از آب فرات بنوشد و یا کودکی را از آب فرات کام بردارند، او محب اهل‌بیت است».

 وی اضافه کرد: در روایت دیگری حضرت می‌فرمایند: «من گمان نمی‌کنم کسی کامش را با آب فرات بردارند، محب ما نشود».

مسئول هیئت انصار ولایت یزد، افزود: مؤمنین دنبال این هستند که به سنت اهل‌بیت (علیه‌السلام) عمل کنند و کام فرزند را با تربت سیدالشهدا و آب فرات بردارند. این کار برای یک بچه شیعه مهم است.

مهدوی نژاد با بیان اینکه بابرکت‌تر از فرات نداریم، اضافه کرد: در روایات است که آب، مهریه حضرت زهراست.

گفتنی است هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد به رسم چند ساله در جشن میلاد انوار کربلا با سیب تبرکی، آب فرات و شربت تربت، طعم نور و بهشت را به میهمانان اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السلام) هدیه داد و این محفل شادی را لبریز از نور و شفا و محبت کرد.

لازم به ذکر است جشن میلاد انوار کربلا از شنبه 14 اسفندماه به مدت سه شب در حسینیه صاحب‌الزمان محمودآباد با حضور پرشور عاشقان و دلدادگان حضرت عشق، حضرت علی‌بن‌الحسین و علمدار کربلا (علیهم‌السلام) برگزار شد.

کد خبر 1155183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha