۲.۵ میلیون نفر از جمعیت خوزستان با اتمام طرح غدیر از آب پایدار برخوردار خواهند شد

خلیلیان در خصوص طرح آبرسانی غدیر گفت: در این طرح که تا ۲ سال آینده به اتمام می‌رسد، حدود ۲.۵ میلیون نفر از جمعیت استان از آب پایدار برخوردار خواهند شد اما بخش اضطراری آن تا قبل از تابستان سال آینده تحقق پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» امروز (دوشنبه ۱۶ اسفند) در آیین افتتاح پروژه تصفیه‌خانه و تاسیسات آبرسانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در اهواز اظهار کرد: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت جدید، روند پیشرفت و توسعه در استان سرعت گرفته است.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه ما امروز شاهد تحقق یکی از وعده‌های داده شده مبنی بر آبرسانی به ۱۹ روستا بودیم و کار به همین روال ادامه پیدا خواهد کرد افزود: یک هزار و ۱۰۰ روستا ار تعمت آب برخوردار شدند و امیدواریم با تداوم این روند، روستاهای استان به آب پایدار دسترسی داشته باشند.

 

وی در خصوص طرح آبرسانی غدیر تصریح کرد: در این طرح که تا ۲ سال آینده به اتمام می‌رسد، حدود ۲.۵ میلیون نفر از جمعیت استان از آب پایدار برخوردار خواهند شد اما بخش اضطراری آن تا قبل از تابستان سال آینده محقق می‌شود و حجم و کیفیت آب قابل تامین برای ۲.۵ میلیون نفر از جمعیت استان، به ۲ برابر افزایش پیدا می‌کند.

 

خلیلیان ابراز کرد: در دولت جدید در بحث آب آشامیدنی، مهار آب‌های سطحی، احداث شبکه‌های دفع فاضلاب به خصوص در اهواز و مدیریت آب کشاورزی به طور همزمان کار کردیم و این موضوعات مدیریت شد.

 

وی اضافه کرد: همزمان با این موضوعات بحث زلزله اندیکا را داشتیم و با حضور مسئولان کشوری به ویژه رئیس جمهور، روند کارها سرعت گرفت و برای خردادماه زمان‌بندی کردیم که کار بازسازی منطقه را تمام خواهیم کرد.

 

استاندار خوزستان بیان کرد: در حال انجام اقدامات بسیار پایدار و بلند مدتی در منطقه اندیکا از نظر زیرساخت‌ها، راه‌های روستایی، راه‌های عشایری، تامین آب آشامیدنی و برق هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین در بحث توسعه سرمایه‌گذاری در استان در حال فعالیت هستیم تا اشتغال را توسعه دهیم و نرخ بیکاری را کاهش دهیم اذعان کرد: هدف‌گذاری ما کاهش نرخ بیکاری در استان از ۱۴.۵ درصد به ۱۰ درصد در گام اول است.

 

خلیلیان تاکید کرد: مسائل و مشکلات بخش‌های مختلفی از صنایعی که میزان فعالیت آنها کمتر از ۵۰ درصد است را در دستور کار ستاد تسهیل و حمایت از تولید قرار دادیم و در این راستا در شورای برنامه‌ریزی استان، اقدامات خوبی انجام شد.

 

وی خاطر نشان کرد: روند مصوبات سفر دولت آغاز شده و پروژه‌ها یکی پس از دیگری شروع به کار کرده است و برخی از آنها نیز در حال به اتمام رسیدن هستند.

 

استاندار خوزستان یاد آور شد: امیدوار هستم بخش قابل توجهی از پروژه‌های سفر دولت از جمله بیمارستان طالقانی آبادان، بیمارستان فوق تخصصی قلب خرمشهر، برخی از پروژه‌های مرتبط با راه‌های روستایی، اتمام بازسازی اندیکا و برخی از پروژه‌های اساسی را تا سفر بعدی دولت مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار دهیم.

 

کد خبر 1155189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha