جامعه ای که نیازهای فرهنگی خود را بشناسد رشید و پویا است

امینی گفت:در مباحث جامع شناسی، جامعه رشید و پویا را جامعه ای می دانند که نیازهای فرهنگی خود را بشناسد و بعد از شناخت برای رفع آنها برنامه تعریف کند و این رویداد در همین راستا قدم گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «یوسف امینی» در دومین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی فیروزه خراسان رضوی گفت:امسال سال تولید و پشتیبانی است و به صورت جدی دولت هم به این موضوع ورود کرده است و برای تمامی دستگاه‌ها سقفی تعیین شده که تا ۱۸ اسفند فرآیند صدور کسب و کارها را تصحیح کنند و موانع را از سر راه مردم بردارند، بخش های مختلف می تواند از این موقعیت و شرایط جدید برای ارائه طرحهایی که در حوزه صنایع خلاق و نوین دارند استفاده لازم را ببرند.

 

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: این جشنواره سعی دارد حوزه فرهنگ و هنر را با اقتصاد گره بزند، در مباحث جامع شناسی، جامعه رشید و پویا را جامعه ای می دانند که نیازهای فرهنگی خود را بشناسد و بعد از شناخت برای رفع آنها برنامه تعریف کند و این رویداد در همین راستا قدم گذاشته است.

 

وی تصریح کرد: اگر ما برای نیازهای فرهنگی برنامه نداشته باشیم دیگران از غفلت ما سوء استفاده می کنند و برنامه می دهند، تنوع فرهنگی و قومیت در کشور وجود دارد که باید با نگاه بومی به آن توجه شود ولی نباید در گذشته ثابت ماند.

 

امینی اظهار داشت: این جشنواره یکی از اهدافش اینست که نیازهای روز جامعه را شناسایی کند و با پشتیبانی تنوع بومی و با همان نگاه، کالاهای جدید تولید کند، اخیرا در حوزه کلان سیاست های فرهنگی کشور این موضوع به صورت جدی توجه می شود که نمایشگاه های الگو نما یا همان بازار پردازی محصولات بومی ارایه شود.

 

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: در مباحث تئوری و نظری غنی هستیم و موضوعات خوبی را مطرح می کنیم ولی در تبیین کردن آنها به محصول بی تجربه هستیم، به خصوص در روانه کردن محصولات به بازار از این رو نیاز داریم الگوهایی را در جامعه پردازش کنیم و با توجه به مباحث روز، تولیدکنندگان آنها را به تولید انبوه برسانند.

کد خبر 1155224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha