جشنواره فیروزه در راستای رونق کسب و کارهای حوزه فرهنگ و هنر است

سروری گفت:هدف از برگزاری جشنواره فیروزه حمایت و رونق بخشیدن به تولیدات هنرمندان و کالاهای تولید داخلی و رونق کسب و کار در حوزه فرهنگ و هنر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «جلیل سروری» در اختتامیه دومین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی فیروزه خراسان رضوی گفت:هدف از برگزاری جشنواره فیروزه حمایت و رونق بخشیدن به تولیدات هنرمندان و کالاهای تولید داخلی و رونق کسب و کار در حوزه فرهنگ و هنر است.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی همچنین معرفی فرهنگ و هنر اسلامی ایرانی و کمک به گسترش و فرهنگ سازی در استفاده از محصولات فرهنگی استان را از دیگر دستاوردهای جشنواره فیروزه دانست.

 

سروری با بیان اینکه حامی این جشنواره شرکت کارخانه کاشی فیروزه مشهد با شعار حمایت از فرهنگ و هنر استان بود، افزود: تعداد آثار شرکت کننده در این دوره از جشنواره ۴۶۵ اثر بود که در مرحله اول پایش، با نظر داوران ۳۹۰ اثر به مرحله بعد راه یافت و در مرحله دوم ۸۰ اثر به مرحله نهایی رسید.

 

وی اظهارداشت:در مرحله نهایی ۳ اثر برگزیده شد و ۱۰ اثر شایسته تقدیر، که تعداد ۶۰ اثر از ۸۰ اثر مرحله نهایی با نظر داوران به جشنواره ملی فیروزه ارسال شد و در نهایت دو اثر در جشنواره ملی شایسته تقدیر انتخاب شدند.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه مرجان گنجعلی از مشهد، علی اسماعیل نیا و مهدی حسن زاده از تربت حیدریه نفرات برگزیده این دوره از جشنواره بودند، افزود: رباب لطفی از نیشابور، مرضیه فرهانی از کاشمر، علی اسپلانی از تربت حیدریه، حسن ترابی گناباد، ملیحه خدادادپور از درگز و احسان عزیز، مهدی باغیشنی، مجید سلطانی عرفانی، مجتبی جدی و زکیه اکبرپور هم از مشهد افراد شایسته تقدیر بودند.

کد خبر 1155227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha