طرح نظارت بر مراکز تولید،توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در ایام نوروز تشدید می شود

اعلمی از اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی ایام نوروز و ماه رمضان خبر داد و گفت: در این طرح، ۱۱۶ اکیپ نظارت بهداشتی دامپزشکی با ۲۳۲ ناظر بهداشتی بر بیش از ۱۸ هزار مرکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی نظارت دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «جواد اعلمی» امروز دوشنبه (۱۶ اسفند) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی ایام نوروز و ماه رمضان خبر داد و گفت: در این طرح، ۱۱۶ اکیپ نظارت بهداشتی دامپزشکی با ۲۳۲ ناظر بهداشتی بر بیش از ۱۸ هزار مرکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی نظارت دارند.


مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه از این تعداد ۱۵ گروه ثابت با ۳۸ کارشناس در مشهد بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت دارند؛ افزود: این طرح از ۱۶ اسفندماه در مشهد و تمامی شهرستان های استان  به مدت 2ماه انجام می‌شود  و تمامی شبکه های  دامپزشکی استان در آن حضور دارند.

 

 

وی افزود: در اجرای طرح تشدید نظارتی، سازمان‌های مختلف شامل استانداری خراسان رضوی، جهاد کشاورزی استان، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی استان مشارکت و همکاری دارند.


اعلمی تصریح کرد: زائران و مجاوران بارگاه مطهر امام رضا علیه السلام گوشت و دیگر فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت از افراد دوره گرد و خودروهای فاقد هویت، پرهیز کنند‌.


وی از استقرار 116 اکیپ های سیار و ثابت جهت نظارت رستوران ها،هتل ها و مراکز عرضه و تولید دام ها در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز خبر داد و بیان کرد: در طی این 2ماه 38 اکیپ سیار و ثابت در مشهد وظیفه کنترل و نظارت بر مراکز عرضه دام و طیور را در مشهد برعهده دارند.


مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه آماده دریافت هر گونه تخلفات در خصوص فراورده های خام دامی از سوی شهرندان هستیم؛ اظهار کرد: شهروندان هرگونه تخلف در تولید یا عرضه فرآورده های خام دامی را با شماره ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامک ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع دهند تا رسیدگی لازم صورت گیرد.

 

کد خبر 1155229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha