برگزاری نشست ادبیات کلاسیک هفت پیکر خوانی در یاسوج

نشست ادبیات کلاسیک هفت پیکر خوانی به مناسبت گرامی داشت «حکیم نظامی گنجوی» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست ادبیات کلاسیک هفت پیکر خوانی شب گذشته (16 اسفند ماه) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و مفاخر حوزه اهل قلم در این اداره کل برگزار شد.

 

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این نشست ضمن گرامی داشت حکیم نظامی گنجوی، گفت: نظامی با روایت داستانی در هفت پیکر فرصت حضور و زندگی در جهان عاشقانه_ حکیمانه خویش را شبیه به جهان واقعی به مخاطبانش در هر عصری می دهد.

 

«رضا خردمند» بیان داشت: یرنامه های گرامی داشت نظامی تنها به ایران محدود نیست، به ویژه در کشورهایی حوزه ادبیات فارسی و کشورهای که در آن نمایندگی فرهنگی داریم، نیز برنامه های مختلفی برگزار می شود.

مدیر نشست های ادبیات کلاسیک نیز در این نشست، عنوان کرد: هفت پیکر خوانی یا بهرام نامه چهارمین منظومه نظامی از نظر ترتیب زمانی است، این منظومه آمیزه ای از جنبه حماسی و غنایی است، بدین معنی که بخش هفت گنبد تماما دارای روحیه غنایی و تخیل رمانتیک است، ولی بخش تاریخ گونه، اگر چه سعی شاعر بر ترسیم چهره ای حماسی برای بهرام بوده، آمیزه ای از جنبه حماسی و عناصر غنایی است.

 

«فیروز حسنی» افزود: جمهوری آذربایجان سال هاست که با نصب مجسمه در دیگر کشورها و ترجمه آثار نظامی گنجوی به دیگر زبان ها او را شاعری ترک زبان معرفی می کند.

 

وی گفت: وظیفه حوزه فرهنگ است که نظامی گنجوی را به عنوان یک شاعر ایرانی و پارسی گوی به جهانیان بشناسد.

کد خبر 1155290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha