برگزاری جشن اعیاد شعبانیه در آستان مقدس عباسی

آستان مقدس عباسی همزمان با سالروز میلاد خجسته امام حسین (علیه السلام) جشن سالانه خود را برای گرامیداشت اعیاد شعبانیه آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، آستان مقدس عباسی روز یکشنبه همزمان با سالروز میلاد خجسته امام حسین (علیه السلام) جشن سالانه خود برای گرامیداشت اعیاد شعبانیه که سه روز ادامه خواهد داشت را آغاز کرد.

در این جشن که در صحن مشرف به باب القبله حرم حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) برگزار شد، مصطفی مرتضی ضیا الدین، تولیت آستان قدس عباسی، برخی مسئولان آستان، روسای بخش‌ها و کارکنان و نیز هیاتها، شخصیت‌ها و جمع کثیری از زائران حضور یافتند.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم با نوای قاری عمار الحلی آغاز شد. سپس صلاح الکربلایی، رئیس بخش امور دینی به نمایندگی از تولیت آستان قدس عباسی به سخنرانی پرداخت و حلول این ماه را به حضار و امت اسلام به تبریک گفت و بر اهمیت کسب معرفت نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) و شخصیت امام حسین (علیه السلام) تاکید کرد.

در ادامه مراسم مولودی خوانی برگزار و سپس قرعه‌کشی برای انتخاب برندگانی که در مسابقه فرهنگی اعیاد شعبانیه پاسخ صحیح داده بودند برگزار شد و در نهایت ۱۵ شرکت کننده برگزیده شدند.

این جشن امروز (دوشنبه) در صحن حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) از سرگرفته خواهد شد و بخش های متنوعی را در بر خواهد گرفت.

کد خبر 1155313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha