زکات پل اسلام و همپای نماز است

حجت الاسلام فاطمی نسب، گفت: زكات نيز كه يكي از فروعات دين اسلام مي باشد، احكام و مسايل فراواني دارد كه بر يكايك مسلمانان لازم است در احيا و اقامه احكام آن بكوشند.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:در این جلسه گفت: بايد احكام زکات را درست و دقيق بياموزند، چراكه اگر به احكام اقتصادي اسلام (به خصوص در مورد زكات و خمس) توجه كرده و بدان عمل كنيم، آثار مثبت آن ها به زودي در زندگي ما آشكار گشته و عواقب و نتايج ناشي از عدم اهتمام به اين فريضه هاي اسلامي، از جامعه ديني ما دور خواهد شد.

 

 

امام جمعه سرپل ذهاب افزود: پيشوايان اسلام زكات را از ضروريات دين و منكر آن را كافر دانسته اند بنابراین باید در جامعه تبیین و فرهنگ سازی شود.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه زکات از فروع دین شمرده شده است ، خاطر نشان کرد: زکات در منابع دینی در کنار نماز و جهاد قرار گرفته و یکی‏ از پنج ستون دین است. در ۵۹ آیه قرآن و حدود ۲۰۰۰ روایت به زکات اشاره شده است.

 

 

 

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد:در قرآن در بسیاری از موارد از واژه صدقه برای اشاره به زکات استفاده شده است و در فقه، زکات را صدقه واجب می خوانند.

 

 

 

امام جمعه سرپل ذهاب بابیان اینکه خدا ربا را محو میکند و صدقات رشد پیدا می کند،اظهار کرد:یکی از شرایط مهم مومن توجه به مستمندان و پرداخت زکات می باشد زیرا زکات برکات زیادی دارد،.

 

 

 

کد خبر 1155367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha