سجایای اخلاقی ائمه معصومین(ع) نباید فراموش شود/صبر و بردباری امام سجاد(ع)

حجت الاسلام گرجی بر ضرورت ترویج اصول اخلاقی تاکید کرد و گفت: سجایای اخلاقی ائمه معصومین(ع) نباید در روج و کالبد جامعه فراموش شود.

حجت الاسلام «مهدی گرجی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به ولادت امام سجاد(ع) اظهارداشت: خصوصیات اخلاقی سازنده فردی و اجتماعی معصومین(ع) هر کدام الگویی برای رشد و تعالی بشر هستند که آنان در زندگی خود و حیاتشان به مردم یاد دادند.

 

استاد حوزه علمیه اصفهان افزود: سجایای اخلاقی ائمه معصومین(ع) نباید در روج و کالبد جامعه فراموش شود بلکه با احضا آن ها به مناسبت های مختلف ترویج و گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه صبر و گذشت یکی از ویژگی های مهم ائمه معصومین(ع) بود، تصریح کرد: آنان با وجود سختی ها و مشکلات و همه آزار دشمنان و افراد جاهل اما با صبر و گذشت از این شرایط سخت گذشتند.

 

*صبر و بردباری امام سجاد(ع)

 

حجت الاسلام گرجی به ویژگی صبر امام سجاد(ع) اشاره کرد و اذعان داشت: ایشان مثل سایر اهل البیت(ع) با گذشت نسبت به مشکلات گذشتند و سعی بر هدایت مردم گماردند.

وی ادامه داد: خطبه خوانی ایشان و بیان واقعیت قیام کربلا باعث شد تا نهضت کربلا و این قیام بزرگ زنده بماند و مجاهدت امام سجاد(ع) در دوران پس از کربلا برای همگان روشن است که صحیفه سجادیه آن حضرت از جمله اقدامات علمی بود.

 

استاد حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد:  توجه به حقوق عمومی و مراقبت از حق دیگران که شامل انسان ها، گیاهان و حیوانات می شد از نگاه جامع آن حضرت به حق عامه موجودات است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عده ای از حقوق حیوانات دفاع می کنند و گفتمان آن را ایجاد کرده اند، خاطرنشان ساخت: ائمه معصومین (ع) در دوران حیات خویش به این حق توجه خاصی داشتند و ظلمی را در حق هیچ موجود زنده ای روا نمی داشتند.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به مناجات های امام سجاد و روحیه عبادی آن حضرت، گفت: جایگاه خاصی در این عرصه داشتند و مناجات خوانی ایشان تنها مورد توجه شیعیان نیست بلکه اهل تسنن نیز در منابع خود از ادعیه امام سجاد(ع) یاد کرده اند.

کد خبر 1155380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha