فرهنگسرای فاروج؛ اعتبار تعمیر و تجهیز ندارد

فرهنگسرای فاروج از معدود فضاهای فرهنگی شهر است که به استفاده رشته های مختلف هنری و برنامه های فرهنگی می رسد اما با کمبودهای اساسی مواجه است و نیاز به تعمیر و تجهیز دارد.

خبرگزاری شبستان _ خراسان شمالی _ فاروج؛ فرهنگسرای فاروج تنها فضای فرهنگی در اختیار هنرمندان است اما به رغم اینکه این فضا تنها دلخوشی هنرمندان فاروج است از حداقل های زیرساختی در حوزه نور، صوت، تجهیزات، صندلی و... محروم است.

 

یکی از هنرمندان فعال حوزه موسیقی فاروج گفت: در کلاس موسیقی در فضای فرهنگسرا شرکت کرده ام اما این فضا از حداقل ها محروم است، نه گرمایش مناسب، نه نور، نه صوت و... و جای سوال است که چرا در تجهیز همین حداقل ها هم کم کاری می شود.

 

«مریم روشن ضمیر» افزود: یک شهر است و یک فرهنگسرا و آیا شایسته است که این فضا هم خالی از حداقل ها باشد.

 

هنرمند دیگری گفت: هرسال وعده حل شدن مشکل نور و صوت، گرمایش و سرمایش و... داده می شود اما سال به سال دریغ از پارسال.

 

«ویدا جهانی» افزود: در ماه گذشته شب موسیقی در این فضا برگزار شد و به رغم تلاش هنرمندان اما صندلی های نامناسب، پرده مشکل دار، صوت ضعیف و... تلاش هنرمندان را کمرنگ کرد.

 

وی گفت: به نظر می رسد در توزیع اعتبارات و امکانات شهرستانی و استانی، عدالت برقرار نیست و در حق هنرمندان فاروج اجحاف می شود.

 

وی با بیان اینکه از بهره برداری مجتمع فرهنگی و هنری فاروج ناامید شده ایم، بیان کرد: اما حداقل تنها فضای فعلی ساماندهی شود تا هنر جایی برای ارائه داشته باشد.

 

یکی از هنرمندان تیتکانلو هم گفت: مجتمع یاس که پس از سال ها انتظار به بهره برداری رسید با مشکل صوت، برق و موتورخانه مواجه است.

 

«مریم رضا زاده» افزود: محوطه آن نازیباست و اقدامی برای بهسازی آن انجام نگرفته است.

 

وی گفت: در حوزه فضاهای فرهنگی به نظر می رسد شهرستان دارای محدودیت های بسیاری است.

 

اعتبار تعمیر و تجهیز نداریم

مدیرفرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج گفت: نیازمندی های شهرستان در زمان توزیع اعتبارات اعلام  و بارها در نشست های مختلف با مسئولان مربوط مطرح شده است.

 

«حسن رضوانی» در گفتگو با  خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: اعتبار امسال تعمیر و تجهیز شهرستان 500 میلیون ریال بود و اعلام تخصیص نقدی بخشی از این اعتبار هم شده بود.

 

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج گفت: از سویی از اعتبار سفر شهریور ماه استاندار وقت به شهرستان هم دو میلیارد ریال مصوب شده بود اما عملا رقمی تخصیص نیافت.

 

رضوانی با اشاره به اینکه در پاسخ به پیگیری ها برای دریافت رقم تعمیر و تجهیز، مطرح شد سازمان برنامه و بودجه جلوی پرداخت رقم را مسدود کرده است، بیان کرد: فضای اداری هم مشکلات اساسی دارد و نیازمند تعمیر است اما نبود اعتبارات مانع از انجام هرکاری است.

 

وی با اشاره به اینکه با رقم پیش بینی شده، خرید میز برای انجمن خوشنویسی، برطرف کردن مشکل صوت و نور و ساماندهی صندلی های  فرهنگسرا و مجتمع تیتکانلو و برطرف کردن نقایص فضاهای فرهنگی برنامه ریزی شده بود که محقق نشد، گفت: فضای فعلی فرهنگسرای شهر، استاندارد نیست و نیازمند تعمیر و تجهیز اساسی است.

 

مساحت کنونی فضاهای فرهنگی شهرستان با احتساب مجتمع فرهنگی تیتکانلو 840 متر مربع است و با بهره برداری از مجتمع فرهنگی و هنری در حال ساخت فعلی شهر فاروج این رقم به هزار و 890 متر مربع می رسد.

 

 

کد خبر 1155395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha