برنامه های هفته گرامیداشت نظامی گنجوی در کرما ن اعلام شد

دبیرخانه ستاد استانی هفته گرامیداشت نظامی گنجوی از ۱۸ تا ۲۶ اسفند‌ماه برنامه‌های متنوعی در کرمان پیش‌بینی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدرضا علیزاده، سه شنبه(۱۷ اسفند) از تشکیل ستاد بزرگداشت «حکیم نظامی گنجوی» برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه های مربوطه خبر داد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه دبیرخانه ستاد استانی هفته گرامیداشت نظامی گنجوی از 18 تا 26 اسفند‌ماه برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی کرده است؛ افزود: این برنامه ها با همایش « انسان و اندیشه آرمانشهری در نگاه حکیم نظامی گنجه ای» و به همراه رونمایی از کتاب مثنوی مظهرالآثار آغاز می شود .

 

 

وی مراسم بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی با عنوان «نظامی و جریان اندیشه های پس از او » در روز شنبه 21 اسفند ماه را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: این برنامه از سوی اداره کل ارشاد و همراهی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان برگزار می شود.

 

 

علیزاده همایش شعر «کلید درِ گنج حکیم» در 22 اسفند ماه با همراهی انجمن شعر قلم کرمان؛ همایش ادبی «بهترین سر آغاز » در 24 اسفندماه با همراهی انجمن شعر «دل عالم» کرمان و افتتاح نمایشگاه خوشنویسی و مینیاتور اشعار حکیم نظامی با همراهی انجمن خوشنویسان کرمان در همان روز در سالن اندیشه اسلامی از دیگر برنامه های قابل ذکر عنوان کرد.

 

 

وی افزود: صدا و سیمای مرکز کرمان نیز ویژه برنامه ای با موضوع نظامی گنجوی در دست ساخت دارد و به مناسبت این هفته پخش خواهد شد     و برگزاری مسابقه متن ادبی با موضوع داستان های حماسی حکیم نظامی، برپایی شب های شعر «نظامی خوانی» برگزاری جلسه کمیته انجمن علمی آثار و مفاخر فرهنگی استان در زمینه نظامی شناسی،اجرای نقالی خوانی از اشعار نظامی و برگزاری مسابقه مشاعره و بداهه سرایی از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای هفته بزرگداشت «حکیم نظامی گنجوی» در کرمان  است.

 

 

 

بر اساس این گزارش؛ امسال به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی دستگاه‌های فرهنگی، هنری و همچنین سیاسی از جمله وزارت امور خارجه، وزارت آموزش و پرورش، کمیسیون ملی یونسکو، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فرهنگستان هنر و جمع زیادی از هنرمندان عرصه‌های مختلف و اهالی فرهنگ و ادب کشورمان هفته بزرگداشت حکیم نظامی و جایزه بین‌المللی این حکیم نه‌تنها در سراسر کشور که با همت سفارتخانه‌ها و رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها در آستانه عید نوروز برگزار می‌شود.

کد خبر 1155399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha