برنامه گروه‌های جهادی مساجد در آستانه سال نو و نوروز ۱۴۰۱

مساجد تهران امسال نیز برنامه‌های خوبی برای کمک به پیشرفت و سازندگی کشور در قالب گروه‌های جهادی، در نوروز ۱۴۰۱ و همچنین کمک به نیازمندان در آستانه سال جدید در دست اجرا دارند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مساجد تهران امسال نیز برنامه‌های خوبی برای کمک به پیشرفت و سازندگی کشور در قالب گروه‌های جهادی، در نوروز ۱۴۰۱ و همچنین کمک به نیازمندان در آستانه سال جدید دارند که برخی از این برنامه ها در ادامه مرور می شود. البته ذکر این نکته ضروری است بسیاری از مساجدی که در زمینه اعزام در قالب راهیان نور و گروه های جهادی بسیار فعال بوده اند به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا و محدودیت های سفر طی این دوره، همت خود را در حوزه سازندگی در مناطق و محلات محروم استان تهران و برخی از مساجد نیز همت خود را در زمینه رنگ آمیزی و زیباسازی و نوسازی برخی از مدارس این استان مصروف کرده اند.

 

مسجد جامع احباب الحسین (ع) اصفهانک

اهالی این مسجد امسال نیز در قالب قرارگاه جهادی احباب الحسین (ع) از 27 اسفندماه تا سوم فروردین در استان سیستان و بلوچستان به مردم خدمت می کنند. علاقمندان تا 22 اسفندماه برای ثبت نام جهت شرکت در این اردوی جهادی فرصت دارند.

نشانی: بزرگراه شهید آیت الله محلاتی، محله اصفهانک

 

مسجد الزهرا (س)

بسیجیان این خانه خدا تا 24 اسفندماه از میان علاقمندان ثبت نام می کنند و گروه جهادی آن طی روزهای 28 اسفند تا دوم فروردین ماه در استان خوزستان مشغول جهاد سازندگی خواهند بود.

نشانی: خیابان ایران

 

مسجدالرسول(ص)

این مسجد سابقه طولانی در سازندگی مناطق محروم کشور دارد و امسال نیز از میان علاقمندان به شرکت در گروه جهادی ثبت نام می کند که فرصت این ثبت نام تا 21 اسفندماه است و اردوی جهادی این مسجد از پنجم تا دهم فروردین ماه 1401 در استان کرمان خدمت رسانی می کند. البته تعداد نفرات اعزامی به دلیل شیوع ویروس کرونا محدودتر از سال های گذشته است.

نشانی: میدان شهید طهرانی مقدم

 

مسجد حضرت رسول (ص)

گروه جهادی ثقلین که الآن در مسیح دانشوری مستقر است در اواخر اسفندماه و اوایل سال 1401 در خوزستان و سیستان و بلوچستان به سازندگی مشغول خواهند بود. قرارگاه شهدای خان طومان مسجد رسول اکرم (ص) نیز در بسیاری از حوادث همچون سیلاب و زمین لرزه به آسیب دیدگان از این حوادث خدمت رسانی می کند. ضمن اینکه با محدودیت های ایجاد شده در دوره کرونا به گفته حجت الاسلام والمسلمین روح الله آهنگری، اهالی مسجد حضرت رسول اکرم (ص) همت خود را بیشتر صرف خدمت به خانواده های آسیب دیده در دوره شیوع ویروس کرونا کرده اند و هر ماه حداقل ۱۰۰ بسته ارزاق به دست نیازمندان می رساند.

نشانی: میدان استاندارد، خیابان شاهد

 

مسجد مفتخر

گروه جهادی این مسجد همه ساله اعزام به جنوب و شرق کشور در آستانه سال نو داشت که به گفته حجت الاسلام غلامی، امام جماعت آن، در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش مشکلات معیشتی، این گروه دو سال است که اعزام ندارد و در زمینه تهیه بسته های معیشتی و پوشاک و هدایای درمانی و مهر نان و همچنین جهیزیه فعال است.

نشانی: بلوار کاوه، خیابان اندرزگو، خیابان میرمحمدی

 

مسجد حضرت علی بن ابی طالب(ع)

این مسجد به دلیل داشتن گروه جهادی فعالی متشکل از طلاب حوزه علمیه مروی، و ارتباط با برخی از قرارگاه های جهادی بزرگ و تعامل با برخی از خیران و صندوق های قرض الحسنه، در زمینه سازندگی بسیار فعال است و گروه جهادی آن امسال نیز در دو نوبت در آستانه سال نو و ابتدای سال 1401 به سازندگی در جنوب کشور مشغول خواهند بود. این گروه که دانشجویان طلبه نیز عضو آن هستند در کمک رسانی به سیل زدگان طی سالیان اخیر نیز بسیار فعال بوده است.

 

مسجد حضرت ابوالفضل (ع)

گروه جهادی شهید وحید زمانی نیا همه ساله به جنوب کشور اعزام داشت و ضمن بازدید از مناطق عملیاتی در قالب راهیان نور، در کار سازندگی مناطق محروم نیز فعالیت داشت؛ با شیوع ویروس کرونا و محدودیت در مسافرت، فعالیت گروه شهید زمانی نیا در منطقه بسیار محروم خاک سفید تهران متمرکز شد و طی دو سال اخیر در رنگ آمیزی و زیباسازی و نوسازی مدارس این منطقه مشارکت داشته است که البته بیشترین همکاری با مدرسه شهید نامجو بوده است. امسال قرار است اعزام آن البته به صورت محدود به جنوب کشور و با حضور برخی از دانش آموزان این مدرسه صورت بگیرد.

 

مسجد لیله القدر

اردوی جهادی این مسجد به گفته حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمیدی، به دلیل شرایط کرونایی کشور، در زمینه سازندگی در برخی از مناطق محروم در استان تهران فعال شده است، البته تعدادی از اهالی مسجد لیله القدر امسال نیز در قالب اردوی راهیان نور برای بازدید از مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی، اعزام می شوند، ضمن اینکه در دو سال اخیر این اعزام ها از سوی این مسجد متوقف نشده است. از ظرفیت فعالان در گروه های جهادی برای خدمت به نیازمندان تحت پوشش این مسجد استفاده می شود.

نشانی: منطقه تهران نو، خیابان تیموری

 

مسجد روحانی

این مسجد که از فعال ترین مساجد در جنوب تهران در حوزه اردوی راهیان نور و بسیج سازندگی است امسال نیز به دلیل شرایط کرونایی کشور مجبور شده، همت خود را صرف تهیه بسته های ارزاق و کمک به چندین مستاجر نیازمند کند. حجت الاسلام والمسلمین سید محسن علم الهدی، امام جماعت این مسجد گفت: شرایط کرونا دست اهالی این مسجد را برای اعزام کوتاه کرده است ولی کمک های مالی این مسجد به دست فعالان در حوزه سازندگی در منطاق محروم جنوب تهران می رسد. ضمن اینکه ۲۰۰ بسته ارزاق نیز در هفته آینده به دست نیازمندان توسط گروه جهادی مسجد روحانی می رسد.

نشانی: خیابان ۱۷ شهریور، خیابان شهید حدادعادل

کد خبر 1155421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha