یکی از اهداف مهم تشکیل کانون های مساجد جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است

جاسمی، گفت: کانون های فرهنگی و هنری باید در برنامه ریزی ها توجه ویژه به نیاز نسل جدید داشته باشند چراکه یکی از اهداف مهم تشکیل کانون های فرهنگی هنری جذب جوانان و نوجوانان به مساجد با شیوه های جدید و بر اساس توجه به ذائقه جوانان است.

سید قاسم جاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: کانون های مساجد پایگاه مهم  اشاعه فرهنگ و هنر ارزشی در جامعه هستند و باید از این ظرفیت عظیم به خوبی بهره گرفت ، دشمنان با هجمه های مختلف در صدد بی هویت کردن جوانان و نوجوانان ایران زمین هستند که کانون های فرهنگی هنری مساجد با فعالیت های مختلف هنری، اجتماعی، فرهنگی ، مذهبی و ... می توانند آینده سازان جامعه را با جذب به این مراکز مهم از هر گزندی، مصون سازند.

 

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس  شورای اسلامی دهم افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد امروزه با توجه به شرایط کرونا به فعالیت های متنوع جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حمایت از خانواده های آسیب دیده از این ویروس منحوس اقدام کرده اند و در حقیقت یکی از بازوان مهم برای مقابله با کرونا هستند که  با توجه به اینکه بیشترین مخاطب برنامه های کانون های فرهنگی و هنری، جوانان و نوجوانان هستند، تمام فعالیت ها و برنامه های فرهنگی که در کانون ها انجام می گیرد، توسط جوانان و نوجوانان است .

 

 

وی خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی با همکاری بسیج و همراهی روحانی مساجد می توانند بستر جذب جوانان و نوجوان باشند که متأسفانه این امر در بسیاری از مساجد مغفول واقع شده است لذا برای بهره گیری و تقویت جایگاه مساجد ، ابتدا باید روحانی مساجد جوان و خوش رو باشند و مجموعه هایی که در مساجد فعالیت دارند مانند هیئت امنا، بسیج و کانون های فرهنگی همکاری و تعامل خوبی با هم داشته باشند.

 

 

 

جاسمی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دارای هویت مردمی و به عنوان سازمان های مردم نهاد شناخته و وابستگی دولتی نداشته و تنها نظارت و حمایت از برخی از طرح‌های این مراکز بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این مراکز شکوه مشارکت مردمی را نشان می‌دهند و علاوه بر فعالیت های اجتماعی ، جوانان و نوجوانان هماهنگ در کنار همدیگر با دیگر مراکز و موسسات فرهنگی و هنری کشور نیز همکاری و رقابت می‌کنند. 

 

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی دهم بااشاره به فعالیت کانون های مساجد در راستای جذب جوانان ، اظهار کرد: فعالیت هایی ازقبیل کتابخوانی، اجرای طرح‌های خلاق کتاب، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی ، ورزشی ، فعالیت‌های فراغتی و کارگاه‌های مهارت افزایی از جمله فعالیت‌های این مراکز همسو با موسسات فرهنگی و هنری است که در تحقق عدالت فرهنگی تا حدودی پیش رفته‌اند و شخصیت اجتماعی افراد در سنین نوجوانی شکل می گیرد و ماندگار و ثبات بیشتری پیدا می کند لذا  کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به نوعی این ارتباط و استمرار را مخصوصا برای نسل جوان با توجه به نقش مهم آن در جذب نوجوانان، داشته باشند.

 

 

وی در پایان گفت: فعالیت های فرهنگی سالم همواره مورد تاکید خانواده ها بوده است و موجب جذب نوجوانان و جوانان می شود، لذا کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند الگوی موفقی در فعالیت های فرهنگی سالم در جامعه امروزی باشند.

کد خبر 1155434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha