بیش از ۱۰ هزار گلستانی ساکن در مناطق کم برخوردار تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

حسینی گفت: تا کنون ۱۰ هزار و ۵۱۸ نفر از گروه ها و دهک های پایین ساکن در مراکز کم برخوردار و فاقد بیمه گلستان در حوزه بیمه سلامت همگانی و روستایی به صورت رایگان بیمه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحمد حسینی» امروز (سه شنبه 17 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: از سوی وزارت کشور تا کنون، 40 منطقه در استان گلستان به عنوان منطقه کم برخوردار از لحاظ بیمه سلامت به این سازمان اطلاع داده شده است که طرح بیمه کردن افراد فاقد بیمه در این مناطق را از منطقه انجیراب آغاز کرده ایم.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با بیان اینکه برای اجرای این طرح در همه شهرستان ها، از دفاتر تسهیل گری که وابسته به استانداری گلستان هستند، استفاده شده است، افزود: با همکاری معاونت سیاسی امنیتی و مدیرکل اجتماعی استانداری، حوزه های مربوط به بهزیستی و خانه های احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به شناسایی افراد فاقد بیمه شروع شد و این افراد را به ادارات بیمه سلامت سراسر استان معرفی کردند.

 

وی ادامه داد: تا کنون 10 هزار و 518 نفر از گروه ها و دهک های پایین ساکن در مراکز کم برخوردار استان در حوزه بیمه سلامت همگانی و روستایی از این طرح کاملا رایگان بهره مند شدند.

 

حسینی اظهارداشت: از این تعداد، سه هزار و 514 نفر از بیمه سلامت همگانی و 7 هزار و چهار نفر از بیمه روستایی بهره مند شدند.

 

وی گفت: پیش بینی اداره کل بیمه سلامت گلستان بهره مندی حدود 40 درصد برابر با 80 هزار نفراز جوامع کم برخوردار و فاقد بیمه درمانی  استان است.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: افرادی که در مناطق کم برخوردار استان زندگی می کنند و فاقد بیمه درمانی هستند می توانند به بیمه سلامت استان در سطح شهرستان ها مراجعه کنند و از خدمات بیمه رایگان بهره مند شوند.

 

وی گفت: همچنین برای بهره مندی این افراد از پزشکان منتسب، با یکصد و 14 پزشک عمومی و متخصص (104 پزشک عمومی و 10 پزشک متخصص) قرارداد امضا شده تا این افراد با مراجعه به مطب پزشکان تنها 6 هزار تومان برای ویزیت پرداخت کنند و مابقی هزینه ویزیت از طریق مظام سرانه ای از سوی بیمه سلامت پرداخت خواهد شد.

 

حسینی خاطرنشان کرد: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان نیز تحت پوش بیمه درمان همگانی قرار گرفته اند و و 5 درصد فرانشیز آنها کمتر نیز شده است.

 

 

کد خبر 1155477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha