تقویت حضور نوجوانان و جوانان در مساجد، رسالت کانون های فرهنگی و هنری است

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، رسالت کانون های فرهنگی و هنری مساجد را تقویت حضور نوجوانان و جوانان در مساجد عنوان کرد و گفت: همه باید شعار امسال کانون ها که «مسجد، جهاد تبیین» است را سرلوحه قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «هاشم شیرازیان» امروز چهارشنبه در همایش فعالان فهما خراسان شمالی با تبریک هجدهم اسفندماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد، شعار امسال کانون ها را «مسجد، جهاد تبیین» اعلام کرد.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با تقدیر از کانون های اسفراین در میزبانی از این نشست، افزود: هر ساله گردهمایی فعالان کانون های مساجد در مرکز استان برگزار می شد اما امسال به پاس تجلیل از شهرستان اسفراین و کانون های فعال این شهرستان در کسب رتبه های قابل توجه رویداد ملی فهما، این مراسم در شهرستان اسفراین برنامه ریزی شد.

 

وی بیان کرد: رویداد ملی فهما با ارزیابی فعالیت های ثبت شده کانون ها در قالب سه شبستان و 12 رواق زیر مجموعه امسال سومین دوره برگزاری خود را پشت سر گذاشت که کانون های فرهنگی و هنری این استان در 6 رواق کارآفرینی شایسته تقدیر ویژه و رواق دانش، قلم، همدلی، نمایش و رسانه شایسته تقدیر شناخته شدند.

 

شیرازیان افزود: 9 کانون در بخش تجلیل ملی و 35 کانون نیز در بخش فعالان استانی با توجه به امتیاز کسب شده از ابتدای سال تاکنون  در سامانه بچه های مسجد و نیز دیگر فعالیت ها معرفی و مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی از فعالیت 19 رابط کانونی در شهرستان ها هم تقدیر کرد و با اشاره به اجرای دو طرح استانی با کمک رابطان شهرستانی اضافه کرد: یک طرح در بحث آسیب های اجتماعی و یک طرح هم در حوزه تشکیل گروه های سرود برای کانون های فرهنگی و هنری در دست اجراست که امیدواریم همچون طرح «پیوند مسجد، مدرسه، منزل» به موفقیت برسد.

 

گفتنی است؛ مراسم استانی تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی که امروز در محل سالن شهید سلیمانی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسفراین برنامه ریزی شده بود با تقدیر از 44 کانون فرهنگی و هنری در دو بخش برگزیدگان ملی و فعالان استانی پایان یافت.

 

کد خبر 1155482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha