یادواره شهدای عشایر استان مازندران برگزار می شود

اکبری گفت: مفتخریم بگوییم اولین یادواره شهدای عشایری استان مازندران در پنجشنیه ۱۹ اسفند ماه در راستای برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید عشایری کشور که در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، برگزار می‌شود.

«روح الله اکبری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، اظهار کرد: سازمان بسیج عشایری سپاه کربلای استان مازندران در اواخر اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، با هدف تحقق فرامین امام خامنه ای مبنی بر جذب حداکثری آحاد مردم و تربیت ۱۰ میلیون جوان انقلابی پای کار نظام و همچنین کمک به رفع برخی از آسیب‌ها و محرومیت‌ها در جامعه عشایری تشکیل شده است.

 

مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه کربلا افزود: سه حوزه مقاومت و ۵۴ پایگاه مقاومت در شهرستان های ساری، بابل و نوشهر تحت پوشش این سازمان قرار دارند که در آینده نزدیک شهرستان های دیگری به این جمعیت اضافه خواهند شد.

 

اکبری تصریح کرد: جمعیت عشایر در کشور حدود یک و نیم تا ۲ درصد از جمعیت کشور را شامل میشود که حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد تولیدات لبنی و پروتئینی و گوشت کشور را تامین می‌کنند با وجود مشکلات همچنان در حال فعالیت هستند.

 

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که عشایر ذخایر انقلاب هستند، ادامه داد: متاسفانه به عشایر در مناطق بالادست و صعب العبور برخی از شهرستان‌ها توجه چندانی نمیشود و مشکلات زیادی را در حوزه آبرسانی و راه و غیره تحمل می‌کنند. 

 

اکبری گفت: بر اساس چشم انداز پنج ساله، جامع عشایری باید تا پایان ۱۴۰۴ برخوردار از امکانات در تمامی زمینه‌ها باشند، برای تحقق این اهداف قطعا مدیران استانی فعال در این حوزه باید نگاه ویژه‌ای به عشایر داشته باشند و اولویت اصلی آن‌ها محرومیت زدایی از جامعه عشایری باشد.

 

وی تاکید کرد: لازم است در تخصیص اعتبارات توجه ویژه ای به عشایری شود البته گام‌هایی در فراکسیون عشایری مجلس در حال انجام است که با نگاه بخشی نگری محقق نخواهد شد و نیاز به هم‌افزایی دارد.

 

اکبری اذعان کرد: سازمان بسیج عشایر با کمک به انجام پروژه آب‌رسانی، تامین امنیت جامعه عشایری، کمک به ساخت مسکن، اجرای چندین مرحله توزیع بسته‌های معیشتی در راستای رزمایش مومنانه اقداماتی انجام داده، اما ما تاکنون برنامه فرهنگی عمده‌ای نداشتیم.

 

مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه کربلا اعلام کرد: مفتخریم بگوییم اولین یادواره شهدای عشایری استان در پنجشنیه ۱۹ اسفند ماه در راستای برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید عشایری کشور که در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، برگزار می‌شود.

کد خبر 1155490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha