کلنگ زنی پروژه مجتمع چندمنظوره نهج البلاغه در کاشان

همزمان با اعیاد خجسته ماه شعبان و در سال پایتختی نهج البلاغه ایران، کلنگ مجتمع چند منظوره ملی و بین المللی نهج البلاغه در کاشان به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، همزمان با اعیاد خجسته ماه شعبان و در سال پایتختی نهج البلاغه ایران، در آیینی با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه و جمعی از مسئولان و خیران کاشانی کلنگ مجتمع چند منظوره ملی و بین المللی نهج البلاغه در کاشان به زمین زده شد.

 

 مسئول دبیرخانه دائمی طرح ملی «کاشان؛ پایتخت نهج البلاغه ایران» در حاشیه این مراسم با ابراز خرسندی از این رویداد فرخنده، گفت: در کنار فعالیت های فرهنگی هنری، آموزشی پژوهشی، تبلیغی ترویجی و رسانه، توجه به حوزه زیر ساختی فعالیت های فرهنگی می تواند در کیفی بخشی، ماندگاری و تثبیت رویدادها تأثیرات مهمی داشته باشد.

 

میثم نمکی افزود: ایجاد این گونه فعالیت ها خواهد توانست الگوساز و الهام بخش فعالیت هایی باشد که رویکرد تخصصی در حوزه های قرآن و عترت را رونق ببخشد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان خاطر نشان کرد:  این مجتمع در زمینی به مساحت دو هزار و ۳۰۰ متر مربع با ۶ هزار متر مربع زیر بنا شامل مسجد، سالن اجتماعات، مجموعه اداری و خوابگاه ویژه قرآن‌ آموزان خارجی طراحی شده است که با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به همت موسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین و توسط خیران کاشانی احداث خواهد شد.

 

نمکی ادامه داد: مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان از جمله مؤسسات برتر قرآن و عترت کشور است و از جمله افتخارات این مؤسسه می توان به تربیت ۵۰ حافظ کل نهج‌البلاغه، ۳۰ حافظ صحیفه سجادیه و بیش از ۲ هزار حافظ قرآن کریم اشاره کرد./

 

کد خبر 1155526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha