اختصاص بودجه ۲۵ میلیارد تومانی برای ساخت سریال «احمد ابن موسی (ع)» در سال ۱۴۰۱

حسینی گفت: برای انجام مطالعات ساخت سریال «احمد ابن موسی (ع)»، امسال بودجه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی محقق شد و برای سال آینده برای ساخت سریال بودجه ۲۵ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید ابراهیم حسینی»، امروز (سه شنبه 17 اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به کاهش وابستگی به اوراق مشارکت و تسهیلات در شهر شیراز گفت: سال گذشته 20 درصد درآمد شهرداری شیراز وابسته به اوراق و تسهیلات بود که امسال 15 درصد شده و وابستگی به منابع بانکی کمتر شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز افزود: اوراق مشارکت تنها برای امور عمرانی صرف می شود و بدون هماهنگی دولت نمی توان آن را خرج کرد و فروش اوراق مشارکت برای کارهای عمرانی بزرگ شهر درآمد ایجاد می کند و در کنار آن سود نیز به مردم تعلق می گیرد.

وی اضافه کرد: فروش اوراق مشارکتموجب پیشرفت پروژه های شهرداری شیراز می شود و موفع بازپرداخت دولت 50 درصد اصل و سود را خودش می پردازد و موجب می شود پروژه هایی مانند قطار شهری ارزان تمام شود و در ضمن اشتغال زایی نیز به انجام برسد.

حسینی با اشاره به بودجه شهرداری شیراز در بخش جاری و عمرانی گفت: بودجه جاری سال گذشته 34 و چهار دهم درصد بوده که امسال 15 و هشت دهم درصد شده و کاهش داشته که این کاهش در حقوق و مزایا نبوده و با کاهش هزینه جلسات، همایش ها و ... توسط شهرداری شیراز محقق شده است.

 

وی ادامه داد: در بودجه سال آینده چهار هزار میلیارد تومان، فروش املاک دیده شده و شورای اسلامی شهر شیراز برای حرکت خود 72 عنوان رویکرد تعریف کرده و وارد بررسی برنامه پنج ساله شده است و با نظر کمیسیون های مختلف، بودجه 1401 را جمع بندی کرده ایم و به شهرداری داده ایم و شهرداری بودجه را نوشته تا شورای اسلامی شهر آن را تصویب کند و شورا در مرداد 1401 برنامه چهار ساله بودجه خود را رونمایی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: دولت بابت فعالیت های شهر در سال، پولی به شهرداری ها می دهد که این رقم در سال 1401 برای شیراز 485 میلیارد تومان خواهد بود.

حسینی با اشاره به حفظ و نگهداری باغات شیراز گفت: یک هزار میلیارد تومان برا ینگهداری از باغات شیراز پیش بینی بودجه شده و درآمد باغ های شیراز صرفا برای خود باغ ها باید خرج شود و برنامه ایجاد بزرگترین باغ خاور میانه در شیراز را داریم که کار مطالعاتی آن در حال انجام است و مردم در این طرح نقش موثری دارند و طرح موجب حفظ باغات شیراز می شود.

وی افزود: در سال 1401 برای انجام کارهای مطالعاتی، 40 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که یک قسمت آن به سرمایه گذاری مربوط است و برای مطلوب شدن فضای سرمایه گذاری و حضور سرمایه گذاران در شهر شیراز رسانه ها می توانند نقش حمایتی مطلوبی ایفا کنند.

حسینی اعلام کرد: 15 هزار میلیارد تومان به شهرداری شیراز برای آوردن سرمایه گذار تکلیف شده است و تا پایان سال شاهد تحقق بیش از 90 درصدی را پیش بینی می کنیم.

وی ادامه داد: در شیراز املاک گمشده نداریم بلکه بحث املاک ثبت شده مطرح است که شامل املاکی است که سند ندارند یا املاک مشاع و حاصل از تفکیک و ... هستندو پروژه سامان دهی املاک و مستقلات شهرداری شیراز ظرف 2 سال به نتیجه خواهد رسید تا مشکل املاک ثبت نشده در سامانه املاک نباشیم.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم انجام اقدامات فرهنگی گسترده در سومین حرم اهل بیت (ع) بیان کرد: برای انجام مطالعات ساخت سریال «احمد ابن موسی (ع)»، امسال بودجه 2 میلیارد و 800 میلیون تومانی محقق شد و برای سال آینده برای ساخت سریال بودجه 25 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در سراسر سومین حرم اهل بیت (ع) باید شاهد پیشرفت امور فرهنگی در حوزه های اشتغال، مقاوم سازی بافت تاریخی و ... باشیم و شورای اسلامی شهر شیراز با تمام توان در این راه گام بر می دارد.

کد خبر 1155528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha