طرح کتابخانه گردی در آران و بیدگل اجرا می شود

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آران و بیدگل از اجرای طرح کتابخانه گردی طی روزهای ۱۷ تا ۱۹ اسفند در کتابخانه عمومی مجتهدالزمان بیدگلی آران و بیدگل خبر داد.

«جواد رنجکش» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: به مناسبت هجدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی، طرح کتابخانه گردی طی روزهای ۱۷ تا ۱۹ اسفند در کتابخانه عمومی « مجتهدالزمان بیدگلی» برگزار می شود. 

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آران و بیدگل، هدف از اجرای این طرح را اکرام فکر و اندیشه و تجلیل از مقام شامخ کتابداران دانست و گفت: برجسته سازی خدمات و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی، ترویج فرهنگ مطالعه و بیان جایگاه اجتماعی کتابخانه‌های عمومی و نقش کتابداران در راهبری امر مطالعه از اهدافی است که نهاد کتابخانه‌های کشور به دنبال آن است و بر این اساس طرح کتابخانه ‌گردی برنامه‌ریزی شده است.

 

رنجکش با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که «هدایتگری فرهنگی بنیانی تر از هدایتگری سیاسی» است گفت: در واقع با اجرای طرح کتابخانه گردی، این امکان فراهم شده است تا جامعه کتابخوان و افرادی که در غوغای کارهای روزمره فرصتی برای مطالعه کتاب ندارند سری به کتابخانه‌ها بزنند و از این فرصت برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی استفاده شود.

 

وی در ادامه بیان داشت: در قالب این طرح، عموم علاقه مندان و کلیه مسئولان و مدیران اجرایی شهرستان می توانند ۱۷ تا ۱۹ اسفندماه ضمن حضور در این کتابخانه با تلاش های ارزنده کتابداران، خدمات، روند فعالیت ها و اقدامات اجرایی در نهاد کتابخانه های عمومی آشنا شوند.

 

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان آران و بیدگل افزود: امکان عضویت رایگان همه بازدیدکنندگان در کتابخانه در این سه روز فراهم است./

کد خبر 1155536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha