عدم پرداخت ۶۰ درصدی جرائم راهنمایی و رانندگی به شهرداری شیراز در سه سال گذشته

گشتاسبی گفت: ۶۰ درصد جرائم راهنمایی و رانندگی باید به شهرداری بازگردانده شود اما درآمد این جریمه ها طی سه سال گذشته به شهرداری شیراز پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «امید گشتاسبی»، امروز (سه شنبه 17 اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران که با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، گفت: بودجه یک عدد است و برای خرج کردن آن باید طبق آئین نامه عمل شود و پرداخت حقوق در شهرداری بر اساس احکام وزارت کشور انجام می شود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز افزود: مجلس شورای اسلامی برای تحقق درآمد پایدار قانونی را برای تصویب پیگیری می کند که برای شهرداری ‌ها راه ‌های درآمد‌های پایدار مشخص شود و مالیات های محلی به شهرداری ها تلق بگیرد.

وی اضافه کرد: مالیات های محلی همچون جرائم رانندگی، عوارض آلودگی و ارزش افزوده در اختیار شهرداری ‌ها است اما شهرداری ها ضمانت اجرایی برای دریافت آن در اختیار ندارند.

گشتاسبی اعلام کرد: ۶۰ درصد جرائم راهنمایی و رانندگی باید به شهرداری بازگردانده شود اما درآمد این جریمه ها طی سه سال گذشته به شهرداری شیراز پرداخت نشده است و با جدا شدن شهرستان زرقان از شیراز، عوارض آلودگی نیز به شهرداری شیراز پرداخت نمی شود.

وی ادامه داد: ۵۰۰ هزار کد نوسازی در شیراز داریم که تنها سالانه یک هزار کد پرداخت را انجام می دهند و اگر عوارض نوسازی پرداخت نشود، شهرداری می تواند گاز و برق واحد را قطع کند اما هیچ دستگاهی با ما همکاری نمی کند.

گشتاسبی با اشاره به عوارض ساختمانی گفت: سهم شهرداری شیراز در عوارض ساختمانی سه و نیم درصد است که در سال آینده تا هفت درصد نیز خواهد رسید و عوارض در انبوه سازی بالاست اما برای ملک یک طبقه و ملک های مناطق محروم مبلغ بسیار کمی عوارض در نظر گرفته می شود.

کد خبر 1155542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha