جریان سازی رسانه یک ضرورت برای توسعه و پیشرفت  است

درخشان جریان سازی رسانه ای در جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: جریان سازی رسانه باید به عنوان یک ضرورت برای توسعه و پیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مدیر خبرگزاری ایرنا شعبه استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (17 اسفند ماه) با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

«امین درخشان» در این دیدار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از تلاش های خبرنگاران خبرگزاری ایرنا در زمینه اطلاع رسانی در جامعه، اظهار کرد: خبرگزاری ایرنا تابلوی رسانه‌ای حاکمیت، نظام، دولت و در ادامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد وزارت فرهنگ و ارشاد را دستگاه حاکمیتی دولت در حوزه فرهنگ دانست و گفت: یکی از موضوع های اساسی و مورد نظر در همه حوزه ها مسئله رسانه بوده که شاید اهمیت رسانه قبلاً کمتر مورد توجه قرار می گرفت، ولی عصر اطلاعات، ارتباطات و تولید محتوای جذاب و متنوع رسانه‌ای در فضای مجازی، اهمیت توجه به رسانه را بیشتر کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: باید دین، فرهنگ، مسائل انقلابی، اسلامی و آئین های مذهبی و دینی در قالب رسانه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

درخشان خبرگزاری ایرنا را مجموعه ای مرجع و دارای تمدن رسانه ای دانست و ادامه داد: چون ایرنا دارای سابقه طولانی و درخشان در حوزه خبر و اطلاع رسانی بوده، در این راستا می‌توان گفت دارای اصالت رسانه ای نیز هست.

 

این فعال فرهنگی و رسانه ای کهگیلویه و بویراحمد به مسائل و اولویت های استان اشاره کرد و یادآور شد: باید ضمن اولویت بندی مسائل، مشکلات و موضوعات اصلی جامعه با نگاه رسانه‌ای آنها را مد نظر قرار داد.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید بازنگری اساسی نسبت به مسائل استان داشته باشند، اظهار کرد: حل مشکلات و معضلات فرهنگی به تنهایی از عهده فرهنگ و ارشاد اسلامی خارج بوده و نیازمند همکاری همه به ویژه اصحاب رسانه هستیم.

 

درخشان جریان سازی رسانه ای در جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید بحث توسعه و پیشرفت استان را در جریان سازی رسانه‌ای دنبال کرد و مورد توجه قرار داد.

 

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: خبرگزاری ایرنا در کنار سایر خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها می تواند در همه حوزه ها ظرفیت ها را رصد و جریان سازی لازم را با خرد جمعی رسانه‌ای مورد توجه قرار دهد.

 

وی جهت دهی جریان سازی رسانه‌ای را بیشتر مدنظر دانست و گفت: ضرورت دارد نمایندگی خبرگزاری ایرنا در شهرستان ها فعال و تقویت شوند.

 

درخشان محدودیت‌ها در جذب نیرو و امکانات در خبرگزاری ایرنا را یادآور شد و افزود: تلاش می‌کنیم در شهرستان‌ها جهت جذب نیروی انسانی متعهد و متخصص رایزنی های لازم را انجام دهیم.

 

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تصمیم خود مبنی بر برگزاری نشستی با حضور اعضای خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: اوقاف و امورخیریه، حج و زیارت، کتابخانه های عمومی، خبرگزاری ایرنا، ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد و فرهنگ و ارشاد اسلامی همه از یک خانواده بوده و هر کدام با رویکردی متفاوت فعالیت‌های خود را در در راستای مسئولیت های محوله انجام می دهند.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر نگاه شخصی باور به این موضوع دارد که باید زیر مجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همدیگر تعامل و همکاری داشته باشند، گفت: بدون تردید ارتباط و همکاری این نهادها و سازمانها با یکدیگر منجر به اتخاذ تصمیمات ارزشمندی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان خواهد بود.

کد خبر 1155551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha