لزوم استفاده از تجارب شهرها در حوزه عمرانی

اصنافی گفت: بحث مهندسی مدیریت ساخت از موضوعات جدی در حوزه عمرانی در شهرداری هاست و انتقال تجربیات شهرها در حوزه عمرانی اولویت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید احسان اصنافی»، امروز (سه شنبه 17 اسفند) در سی و یکمین نشست تخصصی کمیسیون فنی و عمرانی کلانشهرها که به میزبانی شیراز برگزار شد، گفت: بحث مهندسی مدیریت ساخت از موضوعات جدی در حوزه عمرانی در شهرداری هاست.

شهردار شیراز افزود: اداره علمی حوزه های عمرانی نیز در این بحث قرار دارد و حوزه مهندسی ارزش، مهندسی ساخت، تحلیل سازه ها، حسابداری عمرانی و دیگر حوزه ها ۹۰ درصد حوزه عمرانی را در بر می گیرند.

وی اضافه کرد: انتقال تجربیات در حوزه عمرانی اولویت است و این نشست نیز با هدف انتقال تجربیات به انجام رسیده است و انجام بازدیدها از پروژه های عمرانی دیگر شهرها در انجام پروژه های بزرگ موثر است.

اصنافی تاکید کرد: با بازدید از یکی از شهرهای خیلی کوچک، پروژه های خیلی ویژه و کاربردی را مشاهده کردیم که با ارتباط با طراح، اجرای آن در شیراز برنامه ریزی شد و بسیاری از پروژه های شهرها از تبادل اطلاعات و تجربه های عمرانی دیگر شهرها اجرایی شده است.

«مهدی طاهری» نیز در این نشست گفت: در حوزه عمرانی و انجام پروژه ها باید نوع شهروندان و تفاوت فرهنگی شهرها مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: رفتن مهندسان به سمت پروژه محوری یک خطا برای مهندسان است زیرا مبنای یک عملیات خوب، اطلاعات درست است و برای مسئله محوری باید تحلیل خوبی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: شاخص های شهرسازی و مدیریت شهری می توانند واحد نباشند و در شهری که دارای بناهای تاریخی است با شهری که بنای تاریخی ندارد این شاخص ها متفاوت است.

«احسان متولیان»، نیز در این نشست گفت: روزمرگی در شهرداری ها موجب کاهش خلاقیت و اجرای ایده های جدید شده و به اجرای ایده های جدید در کشور نیاز داریم و مردم باید لذت خدمات رسانی در شهرها به ویژه شهرهای محروم را بچشن که با اولویت بندی در طرح های عمرانی اقدامات خوبی می توان انجام داد.

دبیرکل مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران افزود: با جذب مشارکت مردمی، دست شهرداری ها برای اجرای پروژه ها باز می شود.

«علیرضا اسکندری»، نیز گفت: تورم روند پروژه های عمرانی را کند کرده و شهرداری ها باید توجه کنند که اجرای پروژه های عمرانی درآمدزا باشد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: یک جهش بزرگ عمرانی در سال ۱۴۰۱ در شیراز عملیاتی می شود و بودجه شهرداری شیراز با رشد ۲ و نیم برابری نوید از خدمت رسانی بیشتر به مردم شهر است.

«محمد امین»، نیز با اشاره به فعالیت های مختلف در کلان شهرهای کشور تاکید کرد: هم افزایی بین کلان شهرها برای انجام پروژه های عمرانی نتایج مطلوبی در پی دارد و از اتلاف وقت و هزینه در کسب تجربه ها جلوگیری می کند.

معاونی فنی و عمرانی شهرداری شیراز افزود: در نظر گرفتن تفاوت فرهنگی در اجرای برخی پروژه ها الزامی است و مجمع کلان شهرها بر اجرای پروژه های بزرگ مشترکی مانند قطار شهری نظارت می کند.

کد خبر 1155561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha