تکمیل موزه دفاع مقدس مازندران اعتبار ویژه از محل سفر دولت می خواهد

سردار ملکی گفت: تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران نیازمند اعتبار ویژه از محل سفر ریاست جمهوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، سردار «عبدالله ملکی» امروز(۱۷اسفند) در نشست با «رضا علیخانی» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اظهار کرد: این مرکز در ۶۰ هکتار در حاشیه رودخانه تجن در حال ساخت است و طراحی و اجرای عملیات بزرگ والفجر هشت را به صورت نمادین در دستور کار خود دارد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بیان کرد: ساخت این مرکز وارد سال سیزدهم شد و تاکنون ۵۴ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های آن هزینه شد و انتظار داریم در سفر ریاست جمهوری نگاه ویژه‌ای به این پروژه بشود و گام‌های موثری برای ادامه تکمیل آن برداشته شود.

 

وی با بیان اینکه ۱۱۱ برنامه فرهنگی را در دستور کار داریم، ادامه داد: انتشار کتاب دفاع مقدس از جمله آن است و در سال جاری ۹۰ عنوان کتاب آماده کردیم و ۶۰ عنوان رونمایی شد و ۳۰ عنوان نیز تا سوم خرداد رونمایی خواهد شد.

 

سردار ملکی با اشاره به اینکه ۴۱۳شهید گمنام در نقاط مختلف استان خاکسپاری شده‌اند، تعداد یادمان‌ها را ۹۱ یادمان اعلام کرد و گفت: ۷۶یادمان تکمیل شد و ۱۵یادمان نیز در حال احداث است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران میزان پیشرفت یادمان‌های در دست اقدام را ۸۵ درصد اعلام کرد.

 

سردار ملکی خواستار تخصیص اعتبار ویژه استانداری برای تکمیل ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در بودجه ۱۴۰۱ شد.

 

وی به برجستگی های مردم مازندران در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اشاره و بیان کرد: تلاش داریم پروژه پارک موزه دفاع مقدس مازندران به زودی تکمیل و به بهره برداری برسد.

 

به گزارش شبستان، پارک موزه دفاع مقدس مازندران  در مساحت 60 هکتاری احداث شده که 36 هکتار آن در بستر رودخانه تجن ساری واقع شده است

 

کد خبر 1155569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha