منابع طبیعی  بنابر قانون و شرع مقدس اسلام جزء انفال محسوب می شود

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در منابع طبیعی استان ایلام گفت: منابع طبیعی کشور بنابر قانون و شرع مقدس اسلام جزء انفال محسوب می شود و با مراجعه به آیات و روایات اهل بیت(ع) اهمیت حفظ منابع طبیعی و زمین مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام «محمد هواسی» در دیدار با رئیس دادگستری دهلران، اظهار کرد: منابع طبیعی استان پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت بهره گیری از توان همه اقشار جامعه در حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی اقدامات خوبی انجام داده است.

 

 وی گفت: منابع طبیعی سرمایه ملی است و باید در امرحفاظت از عرصه های منابع طبیعی کوشا باشیم و باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به حفظ این موهبت و سرمایه الهی اهتمام داشته باشیم.

 

 حجت الاسلام هواسی  تصریح کرد: تعامل خوب دستگاه قضا با منابع طبیعی در راستای صیانت از عرصه های ملی قابل تقدیر است.

 

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران نیز ذر این مراسم گفت: حفاظت بهینه از عرصه های ملی و برخورد قاطعانه با متخلفین مربوطه، جزء اولویت‌های نخست این اداره است و با متصرفان غیرقانونی اراضی ملی و متخلفین در این حوزه به شدت برخورد خواهد شد.

 

«نصر اله پارسه» در دیدار با رئیس دادگستری شهرستان دهلران افزود: نقش دستگاه قضا را به عنوان بازوی توانمند منابع طبیعی در رسیدگی و برخورد قاطع با متصرفان و متجاوزان به عرصه منابع طبیعی که متعلق به عموم مردم است زمینه برای سوجویی افراد نگذاشته است.

 

پارسه  گفت: حفاظت و احیاء عرصه های ملی شهرستان مستلزم مشارکت همه جانبه و آگاهانه اقشار مختلف مردم و دوستداران و همیاران طبیعت و همکاری دستگاه های مربوطه در شهرستان است و از مردم انتظار می‌رود که به محض مشاهده تخریب و تصرف اراضی ملی مراتب را از طریق تلفن رایگان امداد جنگل(۱۵۰۴) و یا خط تلفن ۳۳۷۲۴۵۵۹ اطلاع دهند صیانت و حفاظت از منابع ملی الویت اداره منابع طبیعی است

کد خبر 1155580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha