هماهنگی و هم افزایی در بین نهادهای دینی و انقلابی بیشتر شود

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: هماهنگی و هم افزایی در بین نهادهای دینی و انقلابی باید بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «حسین ابراهیمی» در  هشتادو دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه  که با دستور جلسه ارائه راهکارهای تقویت کارکرد و تاثیرگذاری نهادهای دینی درجامعه و بررسی نقاط ضعف و قوت کانونهای فرهنگی هنری مساجد برگزار شده، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد پایگاه های دینی و معنوی برای حضور و فعالیت جوانان هستند.

 

امام جمعه شهرستان زرندیه با اشاره به اینکه کانون های مساجد باید بیش از پیش به فعالیت بپردازند، بیان کرد: این پایگاه های دینی در کنار پایگاه های بسیج می توانند با فعالیت های فرهنگی خود خنثی کننده توطئه ها شوم و تهاجم فرهنگی دشمنان باشند.

 

وی همچنین به ناکارآمدی بعضی از مسئولین بویژه در دولت قبل اشاره کرد و ادامه داد: این مهم موجب تضعیف باورهای مردم از جمله باورهای دینی شده است.

 

امام جمعه زرندیه در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: تاکید بر اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش در دولت قبل علی رغم مخالفت رهبر انقلاب یکی از مهمترین نقاط ضعف آن دولت و به نوعی تربیت سرباز برای جبهه دشمن بود.

 

این مقام با بیان اینکه خوشبختانه هماهنگی و هم افزایی در بین نهادهای دینی وانقلابی در شهرستانهای کوچک نسبت به شهرستانهای بزرگ بیشتر و بهترصورت میگیرد، ادامه داد: می بایست در جهت تقویت این تعامل و همدلی کوشید.

 

در ادامه این جلسه «سیامک سلیمانی» نیز، گفت: برای تقویت کارکرد و تاثیرگذاری نهادهای جامعه ابتدا میبایست نیاز سنجی شود.

 

فرماندار شهرستان زرندیه و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی، ادامه داد: بررسی وضعیت موجود، شناسایی اولویتها، شناسایی فرصت ها و تهدیدها، هدف گذاری و افزایش همکاری و هم افزایی از جمله راهکارهای تقویت این مقوله مهم درجامعه است.

 

«احمدجوانمرد» نیز در این جلسه ضمن تبریک هجدهم اسفند سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد و اعیاد شعبانیه، گفت: ۲۵ کانون فرهنگی هنری مسجد در شهرستان زرندیه فعال می باشند که توسط دبیرخانه رسیدگی به کانونهای فرهنگی هنری استان مرکزی مدیریت شده و توسط ادارات فرهنگ وارشاداسلامی به فعالیت آنها نظارت می گردد.

 

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه، همچنین با اشاره به لزوم هماهنگی ارکان مساجد به ضرورت عضویت مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد و فرماندهان پایگاههای مقاومت بسیج در جمع هیات امناء مساجد تاکید نمود.

 

در پایان پس از تبادل نظر میان اعضاء مقرر گردید باهماهنگی اداره تبلیغات اسلامی و ارشاداسلامی جلسات هماهنگی فرهنگی شهرستان با حضور مدیران نهادهای انقلابی و ائمه جماعات مساجد به ریاست ائمه جمعه شهرستان برگزار گردد.

کد خبر 1155646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha