یادواره شهدای آستارا برگزار می شود

شمس از برگزاری یادواره شهدای شهرستان آستارا با سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت خبر داد.

«نصرت‌الله شمس» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: از ۱۵ اسفند تا ۲۲ اسفند هفته بنیاد شهید و امور ایثارگران نامگذاری شده است به همین مناسبت ویژه برنامه‌های مختلفی در آستارا تدارک دیده شده که برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران بندر آستارا با بیان‌اینکه به مناسبت این هفته و در قالب طرح علمداران حماسه و به مناسبت روز جانباز از سه جانبازان دوران دفاع مقدس جاوید نیک‌زاد، اسفندیار صمدزاده و نورمحمد روحی با حضور فرماندار، امام جمعه موقت و جمعی از مسئولان شهرستانی تجلیل شد، افزود: پنجشنبه هفته جاری اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران بندر آستارا میزبان نماینده مجلس و فرماندار این شهرستان است که جامعه هدف مشکلاتی که دارند مشکل دارند را با نماینده مردم در مجلس و فرماندار در میان می‌گذارند.

 

وی تصریح‌کرد: روز جمعه هفته جاری در پیش از خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه نماینده مردم آستارا در مجلس که فرزند شهید یوسف مرحبا هستند، به مناسبت روز شهدا سخنرانی می‌کنند.

 

شمس با بیان‌اینکه روز(شنبه، ۲۱ اسفند) مسابقه تیراندازی با تفنگ بادی برای  جانبازان در سالن ورزشی انقلاب برگزار می‌شود، گفت: روز(یکشنبه، ۲۲ اسفند) یادواره شهدای شهرستان راس ساعت ۱۰ صبح در مصلی نماز جمعه شهرستان آستارا با سخنرانی آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران بندر آستارا اضافه‌کرد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب در محل اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران و برگزاری مسابقه نامه‌ای به شهید توسط دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته بنیاد شهید تدارک دیده شده که اجرا می‌شود.

 

وی افزود: هدف از اجرای برنامه‌ها ترویج فرهنگ و ایثار شهادت در جامعه است.

 

شمس خاطرنشان‌کرد: شهرستان مرزی بندر آستارا ۱۶۱ شهید، ۷۰۰ جانباز، ایثارگر و آزاده  تقدیم انقلاب کرده است و ۷ شهید گمنام در مزارهای شهدای این شهرستان آرامیده‌اند.

کد خبر 1155651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha