پروژه فرامنطقه‌ای پارک آمادای با کاربرد آموزشی و گردشگری

طهماسبیان گفت: پارک فرامنطقه‌ای آمادای در سال آتی با کاربری‌های گردشگری، آموزشی، ورزشی و فضای سبز که مدنظر مدیریت شهری است تقدیم مردم شهر همدان می شود.

«علی طهماسبیان»  در گفتگو با خبرنگار شبستان در همدان درباره برنامه‌های آتی منطقه چهار گفت: یکی از مهمترین مواردی که قطعا در شهرداری منطقه چهار پیگیری خواهد شد ساخت پارک فرامنطقه ای آمادای است که مطالعات و طرح‌های پیشنهادی آن در دستور کار قرار گرفته است.

 

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان ابرازکرد: شهرداری منطقه چهار در ایام الله دهه فجر ۱۱ پروژه کلان با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان را تقدیم شهروندان کرد.

 

وی درباره طرح‌های این منطقه به دو بازگشایی معبر و تملک اشاره و بیان‌کرد: تا پایان امسال با بازگشایی یک معبر جدید، اسلامشهر را از بن‌بست و ترافیک خارج می‌کنیم همانطور که پروژه بازگشایی کوی کوثر به طول بیش از  ۲ کیلومتر این منطقه را از مشکلات ترافیکی رها کرد.

 

طهماسبیان با تاکید بر اینکه شهرداری منطقه چهار با اقداماتی که در بخش‌های عمرانی انجام داده شرایطی را به وجود آورده که نیاز به کارهای زیرساختی مثل آسفالت و پیاده‌روسازی به شدت قبل وجود ندارد، عنوان‌کرد: اکنون شهرداری منطقه چهار به دنبال زیباسازی و مبله سازی منطقه است که گام و اقدام بزرگی محسوب می‌شود و امیدواریم بتوانیم به بهترین شکل این امکانات را برای شهروندان فراهم کنیم.

 

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان درباره بودجه سال آینده این منطقه از رشد ۹۰ درصدی بودجه خبر داد و بیان‌کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۹۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل ۹۰ درصد رشد خواهد داشت.

 

طهماسبیان با اشاره به اینکه در بودجه سال بعد احداث دو پارک محله‌ای و بازسازی یک پارک نیز در دستور کار است، گفت: یکی از این پارک‌ها که بزرگ‌ترین آنهاست پارک شهید باهنر جنب میدان آیت‌الله فاضلیان واقع در کوی فرهنگیان است که سعی خواهیم کرد با تلاش همکارانمان پارکی زیبا را به همشهریان بخصوص اهالی کوی فرهنگیان تقدیم کنیم.

 

وی به اهمیت تعامل با همیاران محلات نیز اشاره کرد و ادامه‌داد: پل ارتباطی خوبی توسط همیاران محلات بین شهروندان و مدیریت شهری برقرار شده و ما می‌توانیم نیازهای کوچک و متوسط محله را که  ظرف یک هفته قابل مرتفع شدن است با همیاران محلات درمیان بگذاریم و آنان نیز می‌توانند با طرح موضوع، مشکلات را مطرح کنند.

 

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان افزود: محله به محله به دنبال مشکلات و معضلات شهروندان می‌رویم و در محلات حضور پیدا می‌کنیم که بعد از بررسی‌های کارشناسی‌شده، برخی خرده پروژه‌های عمرانی را برای انجام یک هفته‌ای در دستور کار قرار می‌دهیم.

 

وی درباره برنامه‌های آتی منطقه چهار گفت: یکی از مهمترین مواردی که قطعا در شهرداری منطقه چهار پیگیری خواهد شد ساخت پارک فرامنطقه ای آمادای است که مطالعات و طرح‌های پیشنهادی آن در دستور کار قرار گرفته است.

 

طهماسبیان دراین باره توضیح داد: زمین این پارک بالغ بر ۹۶ هکتار است که ۱۱ هکتار آن در اختیار میراث فرهنگی است و ۸۵ هکتار باقیمانده نیاز به تملک و سپس اقدام به ساخت دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه برای ساخت پارک آمادای موضوع سرمایه‌گذاری را در نظر داریم و تلاش می‌کنیم برای آن پیوست اقتصادی هم در نظر بگیریم، افزود: باید در نظر داشت ساخت پارکی با این وسعت نمی‌تواند دردوره یک ساله اتفاق بیفتد و قطعاً باید برنامه‌ریزی بلندمدت و میان‌مدت داشته باشیم تا بتوانیم این پارک فرامنطقه‌ای با کاربری‌های گردشگری، آموزشی، ورزشی و فضای سبز را آنچنان که مدنظر مدیریت شهری است تقدیم مردم شهر همدان کنیم.

کد خبر 1155661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha