اجرای برنامه های سال تحویل در نقاط مختلف شهر/باغ پرندگان بندرعباس پس از ۲ سال و نیم بازگشایی می شود

نوبانی با بیان اینکه باغ پرندگان بندرعباس پس از ۲ سال و نیم بازگشایی می شود، گفت: فضای پارک دباغیان و باغ گل ها نیز زیباسازی و مهیا شده و در اختیار مردم قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « مهدی نوبانی » در نشست خبری به ارائه گزارش عملکرد پنج ماهه شهرداری پرداخت و اظهار کرد: پیگیری برای اتمام پروژه های نیمه تمام از اولویت های شهرداری است و در همین راستا هفته گذشته پل قدس با هدف کاهش ترافیک افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه ستاد استقبال از بهار حدود ۲۰روز قبل  تشکیل شد تا شرایط برای میزبانی مناسب از مهمانان نوروزی فراهم شود، افزود: تامین ۹۵ درصدی روشنایی پارک‌های ساحلی، ۸۰ درصدی پارک‌های محله‌ای، نورپردازی پل‌ها و میادین شهر و رنگ آمیزی جدول ها بخشی از اقدامات این ستاد است.

 

شهردار بندرعباس ادامه داد: کاشت گل های فصلی در بلوارهای اصلی، کاشت دو هزار و ۲۰۰اصله نهال بومی و درختان ثمرده در سطح شهر، حذف درخت کونوکارپوس از نقاطی که آسیب رسان است، روکش و لکه گیری آسفالت خیابان ها  و رنگ آمیزی جداول بخش دیگری از فعالیت هاست.

 

وی ادامه داد: بهره برداری از پارک صدف روبروی بازار قدیم و رواق بازار قدیم با طرح سنتی و بومی، افتتاح خیابان معراج، بازگشایی خیابان 13 هکتاری و آزادگان، ساخت پل های شهرک پیامبر اعظم ص) و مهرگان و شهربازی جدید بندرعباس از دیگر اقدامات است.

 

نوبانی احداث پل عابر پیاده روبروی اسکله شهید حقانی، راه اندازی کمپ اسکان در بلوار ساحلی، توسعه خط اتوبوسرانی در محلات کمتر برخوردار را از دیگر اقدامات ذکر کرد و گفت: یادواره شهدای شهرداری 22 اسفند در پارک گل ها برگزار می شود.

 

وی با ذکر این نکته که برنامه های سال تحویل در نقاط مختلف شهر برگزار می شود، افزود: برنامه سال تحویل گلزار شهدا و پارک گل ها به صورت زنده از صدا و سیمای مرکز خلیج فارس پخش خواهد شد.

 

شهردار بندرعباس از احداث پارک های بازی کودکان در سطح محلات شهر خبرداد و بیان کرد: راه اندازی سامانه ستاد در حوزه قراردادها و مناقصه ها نیز در راستای طرح شفاف سازی صورت گرفته است.

 

وی با اذعان به اینکه در حوزه حمل و نقل خیلی ضعیف هستیم، گفت: تعدادی تاکسی و اتوبوس در سال آینده به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه خواهد شد.

 

نوبانی در ادامه به پیشرفت فیزیکی 55 درصدی بازار صنایع دستی اشاره و تصریح کرد: با توجه به پاره ای از مشکلات فی مابین ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و شهرداری این پروژه راکد مانده است و در صورت راه اندازی این بازار کمک شایانی به اقتصاد و معیشت فعالان صنایع دستی خواهد شد.

 

وی در پاسخ به سئوالی در رابطه با اختلاف برخی از اعضای شورا با شهرداری، گفت: اختلافات باید کنار گذاشته شود و شورا کمک کند تا شهر همچنان به مسیر حرکت خود ادامه دهد و تحقق این امر در گروه اتحاد و همدلی است.

 

شهردار بندرعباس با بیان این خبر که عیدی و پاداش کارگران شهرداری تا هفته آینده پرداخت خواهد شد، افزود: پنج هزار و 800 کارگر و حقوق بگیر در مجموعه شهرداری وجود دارد که 850 نفر از آنان رسمی و پیمانی هستند و همواره تاکید کرده ام که ابتدا حقوق پاکبانان و کارگران فضای سبز، سپس کارمندان و درنهایت مدیران داده شود.

 

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در رابطه به سرانجام طرح بی آر تی بندرعباس، گفت: برای اجرای این طرح به شرایط آب و هوایی بندرعباس توجه نشده است و از این رو با اجرای آن در بلوار امام(ره) مخالف هستم اما اجرای آن در دیگر مسیرها در حال مطالعه است.

 

شهردار بندرعباس همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم ۱۰۵ثانیه ای به مناسبت یکصد و پنجمین سالگرد تشکیل شهرداری بندرعباس، بیان کرد: ۱۰۵اثر به به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که در نهایت 50 اثر برای مرحله نهایی انتخاب شد.

 

وی افزود: این جشنواره با همکاری انجمن سینماگران از ۱۸ تا 20 اسفند برگزار و از برگزیدگان تجلیل می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1155664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha