بی ‌بی حکیمه آبروی معنوی و قطب فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه توجه به بقاع متبرکه باید در اولویت باشد، گفت: مرقد بی‌بی حکیمه (س) که آبروی معنوی استان است باید به عنوان قطب فرهنگی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، سیدعلی ‌صالح موسوی ‌اعظم، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد امروز(17 اسفند) در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی ویژه مرقد مطهر امامزاده بی ‌بی‌ حکیمه خاتون (س) در گچساران گفت: بی ‌بی حکیمه خاتون (س) که فرزند بلافصل امام موسی ‌کاظم (ع) بوده باید به عنوان قطب فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به وجود 386 امامزاده در کهگیلویه و بویراحمد افزود: بر‌ خلاف سایر استان ‌های کشور، بحث موقوفات در استان ما به خوبی ترویج نشده و مورد استقبال قرار نگرفته است.

 

موسوی ‌اعظم بیان کرد: در حال حاضر مرقد بی ‌بی حکیمه خاتون (س) هیچگونه موقوفاتی ندارد و به همین دلیل خدمت ‌رسانی به این بقعه مطهر با کندی انجام می ‌گیرد.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد عنوان داشت: برای تأمین آب شرب مورد نیاز زائران این حرم مطهر، لازم است اجرای طرح آبرسانی از حرم امامزاده جعفر (ع) تا بی ‌بی حکیمه خاتون (س) ادامه و تسریع یابد.

 

موسوی ‌اعظم یادآور شد: هر ساله بیش از یک میلیون 500 هزار زائر از نقاط مختلف ایران و از کشورهای حوزه خلیج‌ فارس برای زیارت حرم مطهر بی ‌بی حکیمه (س) به گچساران سفر می ‌کنند.

 

وی گفت: تنها راه درآمد حرم بی ‌بی حکیمه خاتون (س) نذور زائران است و با توجه به نبود موقوفه ‌ای برای این حرم مطهر، همه دستگاه ‌ها و نهادهای دولتی و فرهنگی باید در این زمینه بیش از پیش همکاری کنند.

 

موسوی ‌اعظم بیان داشت: هزینه ساخت و ساز در حرم بی ‌بی حکیمه خاتون (س) به علت دوری و مسافت زیاد با شهر، بیشتر از بقیه امامزادگان بوده و برای تسریع در ساخت و ساز و تکمیل طرح جامع حرم، همه مسئولان و اقشار مختلف مردم باید همکاری لازم را داشته باشند.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تعداد زیادی از بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد در حال ساخت و تکمیل هستند، خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود میزان اعتبارات و نبود موقوفات در این زمینه، کار ساخت و ساز آنها با کندی انجام می ‌گیرد.

 

گفتنی است، بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه (س)، که فرزند بلافصل امام موسی ‌کاظم (ع) در فاصله 81 کیلومتری ضلع شرقی روستای بی بی حکیمه از توابع شهرستان گچساران (دوگنبدان ) حد فاصله بین شهر بندری گناوه به دو گنبدان در دامنه کوه زرد ، میان تنگی عظیم و طویل در یکصد کیلومتری شهرستان گچساران قرار دارد .

 

پایان پیام/
 

کد خبر 115574

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha