ایران تجلی گاه وجود امامزادگان بسیاری است که در این خطه آرمیده اند

خبرگزاری شبستان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ملت ایران به برکت برخورداری از مکتب اهل بیت (ع) و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری کشور را در آرامش می بینند، گفت: ایران تجلی گاه وجود امامزادگان بسیاری است که در این خطه آرمیده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (8آبان) در مراسم اختتامیه کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد چهارمین حرم اهل بیت (ع) بعد از مشهد، قم و شیراز است، گفت: این استان یک هزار و 800 شهید گلگون کفن را به میهن اهدا کرده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه شهدا شهادت در راه خدا را افتخاری بزرگ می دانستند، افزود: شهدا برای این مملکت عزت و افتخار آفریدند.

 

این مقام عالی فرهنگی با یادآوری این مطلب که کهگیلویه و بویراحمد سرزمین علما و دانشمندان بزرگ و ارجمند است، تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد مهد هنرمندان و فرهیختگان نام آشنایی بوده و هست و فرهنگ ناب ایران اسلامی در وجود مردم استان موج می زند.

 

دکتر جنتی با یادآوری یاد و خاطره مرحوم آیت الله ملک حسینی، وی را زبان گویای منطقه قبل و بعد از انقلاب دانست و افزود: امروز فرزند برومند ایشان پا به پای پدر نهاده و منشا خیرات و برکات منطقه است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امروز در جوار این حرم برای ادای احترام گرد هم آمده ایم، امامزاده ای که منسوب به موسی بن جعفر (ع) است، تاکید کرد: ایران عزیز تجلی گاه وجود امامزادگان بسیاری است که در این خطه آرمیده اند.

 

وی یادآور شد: افتخار ایران و مردم این سرزمین است که جزو پیروان و شیفتگان ائمه معصومین (ع) هستند و به همین دلیل امامزادگان از محبت مردم این مناطق بهره می گرفتند و وجود مرقد بی بی حکیمه (س) در منطقه گویای مطالب بسیاری است.

 

دکتر جنتی با تاکید بر اینکه خوشبختی مردم منطقه به این است که امروز مرقد این امامزاده مایه خیر و برکت مردم منطقه است، اظهار داشت: این حرم مطهر هسته بسیاری از آبادی ها - روستاها و برخی از شهرها است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این حرم را باعث رونق منطقه دانست و افزود: برگزاری این کنگره و معرفی مرقد مطهر امامزاده زمینه آشنایی مردم ایران و خارج کشور را فراهم می کند.

 

وی تاکید کرد: این کنگره در زمانی برگزار می شود که جهان اسلام با نحل های فکری منحرف و جریانهای تکفیری رو به روست که چهره اسلام را مخدوش کرده اند و سر آنها دوری از مکتب اهل بیت (ع) است.

 

دکتر جنتی اضافه کرد: ملت ایران به برکت برخورداری از مکتب اهل بیت (ع) و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری کشور را در آرامش می بینند و در سایه ارتش، سپاه و بسیجیان جان بر کف و مردم ولایت مدار، هیچ احدی جرات بر هم زدن آرامش آن را ندارد.

 

پایان پیام/

کد خبر 413827

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha