نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (س) در دهه ولایت برگزار می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (س) در گچساران استان کهکیلویه و بویراحمد در دهه ولایت امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار سرویس قرآن و معارف خبرگزاری شبستان ، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی صبح امروز در نشست خبری طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف در دهه تکریم و بزرگداشت امامزادگان بصورت موضوعی و شخصیتی است، اظهارداشت : 5 ذی‌القعده در تقویم، روز بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده است و ما امسال اولین کنگره ملی "بی‌بی‌حکیمه" را در گچساران استان چهارمحال و بختیاری در دهه ولایت برگزار خواهیم کرد که از کشورهای مختلف بویژه کشورهای عربی دارای زائر است.
وی با اشاره به موضوعات و محورهای این همایش تصریح کرد : این کنگره با محورها و سرفصل های معرفی شخصیت بی‌بی حکیمه (س) و کرامات و نقش ایشان در تاریخ و تمدن اسلامی، نقش حرم ایشان در سیمای فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی منطقه ، تاثیر زیارت ایشان و قطب فرهنگی شدن بقاع برگزار می‌شود که تا پایان دهه کرامت علاقه مندان می توانند مقالات و آثار خود را ارسال کنند.
حجت الاسلام شرفخانی گفت: همچنین اولین کنگره و بزرگداشت امامزاده محمدبن هلال بن علی(ع) آران و بیدگل با هدف معرفی شخصیت آن امامزاده ، نقش آستان مقدس ایشان در سیمای فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی منطقه ، تاثیر زیارت ایشان و قطب فرهنگی شدن بقاع برگزار می‌شود در دهه کرامت برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: این همایش با محورهای هنری ، آواها و نماها ، تواشیح و خطب خوانی ، خاطره نویسی و سفرنامه نویسی برگزار می شود و علاقه مندان تا مردادماه فرصت دارند ، آثار خود را ارسال کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد : همچنین کنگره حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم (ع) در طبس ، به‌صورت مشارکتی در سال 93 برگزار می‌شود.
 

کد خبر 380424

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha