ارسال 135 مقاله به کنگره ملی بی بی حکیمه(س)

خبرگزاری شبستان: دبیر علمی کنگره ملی بی بی حکیمه(سلام الله علیها) در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 135 مقاله تا مهلت تعیین شده به دبیرخانه کنگره ملی بی بی حکیمه (س) ارسال شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسسوج، دکتر آرمین محمودی، دبیر علمی کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) در استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (19 شهریور) در نشست اعضای ستادی این کنگره ملی، گفت: این کنگره قرار است در دهه ولایت و روزهای 16 و 17 مهر ماه به همت دانشگاه آزاد در گچساران برگزار شود.

وی افزود: حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از بانوان بزرگ شیعه و عابده ای هستند که آستان مقدس ایشان نیز بیش از یک هزار و 200 سال به عنوان زیارتگاهی برای مردم کرانه های خلیج فارس، دامنه های شمال و شرق سلسله جبال زاگرس به ویژه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.

محمودی بیان داشت: حضرت بی بی حکیمه(س) فرزند امام موسی کاظم (علیه السلام) و خواهر امام رضا (علیه السلام) هستند و امسال نیز به منظور تکریم از امامزادگان، برگزاری این کنگره ملی در دستور کار قرار گرفته تا ایشان هرچه بیشتر به مردم معرفی شود.

دبیر علمی کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) که ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران را بر عهده دارد، در ادامه از ارسال 135 مقاله ارسالی تا مهلت تعیین شده به دبیرخانه این کنگره خبر داد و عنوان کرد: علیرغم پایان مهلت ارسال آثار، ولی تاکنون آثار بسیاری برای ما ارسال شده است.

محمودی با بیان این که از تعداد مقالات ارسالی 53 مقاله توسط داوران در مرحله نخست برگزیده شده اند، اظهار داشت: مرحله نخست داوری استانی بوده و در مرحله دوم آثار توسط داوران مطرح کشوری که توسط سازمان مرکزی اوقاف معرفی می شوند، داوری خواهند شد.

وی با بیان این که مقالات داوری شده در مرحله نخست به صورت شکلی، موضوعی و ساختاری بررسی شده اند، خاطرنشان کرد: داوران این کنگره که توسط سازمان اوقاف معرفی شده همگی دارای سوابق علمی و فرهنگی برجسته هستند.

دبیر علمی کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) گفت: سقف مقالاتی را که می توان ارائه داد، 40 مقاله است که ممکن است هیئت داوران 10 یا حتی 20 مقاله را برگزیده اعلام کنند.

محمودی گفت: طبق توافقات صورت گرفته با سازمان مرکزی اوقاف کشور چاپ مقالات به عهده اوقاف است و به زودی چکیده مقالات چاپ و در روز برگزاری کنگره در اختیار میهمانان قرار می گیرد.

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) دهه ولایت و روزهای 16 و 17 مهر ماه به همت دانشگاه آزاد گچساران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری کهگیلویه و بویراحمد، فرمانداران و سایر نهادهای استانی و شهرستانی در گچساران برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 400976

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha