تغییر زمان برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها)

خبرگزاری شبستان: دبیر کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) گفت: زمان برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه (س) به دلیل فراهم کردن حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان کشوری تغییر کرد.

امین کمالوندی، مدیرکل و دبیر کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) در استان کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: زمان برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) به دلیل فراهم آوردن مقدمات حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان کشوری تغییر کرد.

کمالوندی با بیان این که این کنگره ملی قرار بود در روزهای 16 و 17 مهرماه جاری در جوار حرم بی بی حکیمه (سلام الله علیها) برگزار شود، افزود: با هماهنگی های صورت گرفته استاندار استان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، زمان برگزاری این همایش تغییر و در روزهای هفتم و هشتم آبان ماه امسال در جوار حرم بی بی حکیمه (سلام الله علیها) برگزار می شود.

وی بیان داشت: با توجه به این که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های مختلف فرهنگی و هنری به صورت فشرده در برنامه کاری نداشته و امکان جابجایی برنامه های وزیر محترم نبود، با رایزنی های صورت گرفته دکتر سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دکتر جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این کنگره ملی در تاریخ های اعلام شده برگزار می شود.

بنابراین گزارش: مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم (علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای هفتم و هشتم آبان ماه امسال با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 405767

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha