اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری همزمان با برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه (س)

خبرگزاری شبستان: استاندار کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری باشکوه کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها)تاکید کرد و افزود: در این کنگره ملی برنامه های مختلف فرهنگی و هنری اجرا می شود.

سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزاری مطلوب کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مقامات کشوری را در معرفی این بقعه متبرکه مؤثر دانست و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: همه دستگاه های اجرایی برای برگزاری هر چه باشکوه تر این همایش ملی همکاری کنند.

خادمی تمدید زمام برگزاری کنگره  ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) را حضور مؤثر مقامات کشوری عنوان کرد و افزود: برگزاری این کنگره ملی با هدف معرفی بقعه متبرکه بی بی حکیمه (سلام الله علیها) و برنامه ریزی در راستای تبدیل آستان این بانوی بزرگوار به قطب بزرگ گردشگری مذهبی شده صورت می گیرد.

وی از انتخاب 30 مقاله برتر این همایش در دبیرخانه تهران خبر داد و تصریح کرد: مقالات برتر از میان 53 مقاله منتخب در مرحله دوم انتخاب شده و به زودی از طریق سایت ها منتشر می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ارسال 135 مقاله به دبیرخانه کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) در مرحله نخست از سوی صاحب نظران از سراسر کشور، این امر را بیانگر اهمیت برگزاری این همایش دانست.

خادمی با اشاره به این نکته که ده ها برنامه فرهنگی از جمله اعزام کاروان های حرم تا حرم، مسابقات فرهنگی، جشنواره های نقاشی کودکان و تبیین شخصیت حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) با مشارکت دستگاه های اجرایی فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد و ادارات گچساران از برنامه های جانبی این کنگره است، ابراز امیدواری کرد: این همایش بتواند نقش اثرگذاری در معرفی هر چه بیشتر این بقعه متبرکه داشته باشد.

وی گفت: حداقل 500 میهمان ملی شامل مسئولان فرهنگی بلندپایه کشوری، پژوهشگران ملی و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام) در استان کهگیلویه و بویراحمد در کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) حضور خواهند داشت.

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم (علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای هفتم و هشتم آبان ماه امسال با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 407127

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha