اجرای آزمایشی برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها)

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آماده باش مدیران جهت برگزاری کنگره ملی ‎بی بی حکیمه (س) خبر داد و افزود: اجرای آزمایشی این کنگره 6 آبان با حضور مسئولان در جوار حرم بی بی برگزار می‌ شود.

دکتر فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: نخستین کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) به مدت 2 روز در شهرستان گچساران برگزار می شود.

محمدی با بیان این که در روز نخست برگزاری کنگره خوانش مقالات در سالن شرکت نفت و گاز گچساران صورت می گیرد، افزود: در روز دوم نیز که در جوار حرم مطهر بی بی حکیمه (س) برگزار می شود، سخنرانی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان و دیگر برنامه های پیش بینی شده اجرا و برگزار می شود.

وی از برگزاری جلسات مختلف با مسئولان استانی و شهرستانی در زمینه اجرای مطلوب کنگره از سال گذشته تاکنون خبر داد و بیان داشت: در این راستا جلساتی در سطح ملی با حضور مسئولان استانی و مسئولان کشوری اوقاف و وزارت ارشاد اسلامی انجام گرفت.

این مسئول فرهنگی و امنیتی با بیان این که جلساتی نیز با مراجع معظم تقلید برگزار شد، عنوان کرد: هیئتی متشکل از دستگاه های عضو با حضرات آیات نوری همدانی و علوی گرگانی دیدارهایی داشتند.

محمدی اظهار داشت: هیئت دیگری از استان در هفته های گذشته نیز با حضور در استان بوشهر با آیت الله صفایی بوشهری، نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه بوشهر دیدار و از ایشان جهت حضور دعوت کردند.

وی ادامه داد: هیئتی نیز متشکل از دیگر مسئولان استان با آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و از ایشان جهت حضور در کنگره دعوت کردند.

قائم مقام رئیس کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) با بیان این که دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این کنگره حضور دارند، خاطرنشان کرد: مسئولان ارشاد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، دبیر بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام)، مدیرانی از وزارت فرهنگ و ارشاد، مسئولان ارشد استان های همجوار و دیگر مسئولان ارشد کشوری و لشکری برای حضور در این کنگره عظیم دعوت شده است.

محمدی از جلسه شب گذشته خود با مسئولان در فرمانداری گچساران خبر داد و افزود: در این جلسه اختیارات و کارهای محول شده به هر اداره مجددا مشخص و شرح وظایف آنان نیز تکلیف شد.

وی خاطرنشان کرد: در این دو روز مانده به زمان اجرای کنگره ملی بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها)، همه ادارات و مدیریت‌های نه تنها گچساران بلکه استان نیز به حالت آماده باش بوده تا این کنگره به بهترین نحو برگزار شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: در روز سه شنبه (6 آبان) با انتقال تجهیزات به حرم مطهر، اجرای آزمایشی کنگره با حضور مسئولان جهت تست تجهیزات و مکان برگزار می‌ شود.

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم (علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای هفتم و هشتم آبان ماه جاری با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 412935

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha