پیام آیت الله موسوی جزایری به دبیرخانه دائمی کنگره بی بی حکیمه (س)

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان خوزستان پیامی به دبیرخانه دائمی حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) در اداره کل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد ارسال کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه شهرستان اهواز پیامی به دبیرخانه دائمی حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) در اداره کل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد ارسال کردند.

بهزاد دهقان، دبیر کنگره دائمی حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) در اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد امروز (26 آبان) ضمن قرائت این پیام، گفت: آیت الله موسوی جزایری در ابتدای این پیام آورده است: سلام، صلوات، برکات و رحمت بی پایان الهی بر ختم رسولان حضرت محمد (ص) و اهل بیت اطهار و عترت ابرارش که چون کواکب درخشان آسمان اسلام و تشییع را منور و مزین نموده اند. و درود بر شیعیان و ارادتمندان و زائران قبور آن بزرگواران و متوسلین به ذیل عنایتشان گرامی باد یاد آن حرم های مطهری که خداوند سبحان در قرآن کریم از آنها یاد کرده اند و فرموده است "فی بیوت اذن الله ان ترفع و یذکر فیها اسمه "

نمایندهٔ مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این پیام ادامه داد: از آن جمله سیده جلیله و عالمه فاضله سلیله نبوه و الامامه الطاهره المطهره التقیه النقیه الزکیه المرضیه حضرت بی بی حکیمه بنت الامام موسی بن جعفر(علیه السلام) می باشد که به اجماع مورخین و تواتر اصحاب حدیث، از افاضل بنات و حضرت موسی بن جعفر(ع) می باشد. به طور مثال شیخ مفید در «ارشاد وابن شهرآشوب» در «مناقب اربلی» و «کشف الغمه» و از متاخرین علامه مجلسی در «بحار» متعرض شده اند.

این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه عنوان کرد: نکته جالب توجه آنکه آن مخدره در بین اولاد حضرت موسی بن جعفر(علیه السلام) بعد از امام همام حضرت امام رضا(علیه السلام) و حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ به جلالت قدر معروف و به فضل و کرامت موصوف بوده است .

آیت الله موسوی جزایری در این پیام اظهار داشت: کافی است برای اثبات مطلب فوق آنکه ائمه اطهار(سلام الله علیهم اجمعین) امر نظارت بر ولادت امام بعد از خود را به یکی از بزرگان علویان که دارای جلالت قدر و علو منزلت بوده است، متحول می فرموده اند؛ همان طور که در قضیه ولادت با سعادت حضرت مهدی آل محمد(صل الله علیه وآله) آقا امام عسکری(علیه السلام) از عمه مکرمه اش که در جلالت قدر به حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) تشبیه می شد، خواستند تا مسئولیت مزبور را عهده دار شوند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان می افزاید: وجود مقدس ثامن الائمه حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) هم از خواهر مکرمه اش حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها)خواستند که در امر ولادت آقا امام جواد(علیه السلام) نظارت نمایند؛ .حضرت بی بی حکیمه هم این کار را انجام دادند و شاهد وقوع کرامات و معجزاتی از آقا امام جواد(ع) در حین ولادت بودند که وقتی آنها را برای آقا علی بن موسی الرضا(علیه السلام) نقل کردند، فرمود: «یا حکیمه ما ترون عن عجائبه اکثره» ای حکیمه آنچه را در آینده از عجایب او خواهید دید، بیشتر از آن چیزی است که در گذشته دیده اید .

آیت الله جزایری در این پیام خاطرنشان کرد: مرحوم بحرالعلوم در کتاب «شذرات الذهب» نوشته اند: «فی جبال طریق بهبهان مزار نسب الیها یزوره المترددون من الشیعه» در کوه های منطقه بهبهان مزاری منصوب به آن حضرت می باشد که شیعیان آن را زیارت می نمایند؛ عبور بی بی از این منطقه به احتمال قوی به منظور رفتن به طوس و پیوستن به برادر بزرگوارش بوده است.

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم (علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای هفتم و هشتم آبان ماه جاری با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم (ع) برگزار شد.

پایان پیام/

   

 

کد خبر 417626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha