حضور مسئولان ارشد وزارت ارشاد و سازمان اوقاف کشور در کنگره ملی بی بی حکیمه(س)

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان مرکزی اوقاف کشور به منظور شرکت در کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) به استان سفر می کنند.

امین کمالوندی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای هفتم و هشتم آبان ماه جاری در گچساران برگزار می شود.

کمالوندی افزود: در روز هفتم آبان ماه خوانش مقالات در دانشگاه آزاد و تجلیل از برگزیدگان برگزار و روز هشتم نیز آیین اختتامیه کنگره ملی نیز با حضور مسئولان کشوری و لشکری در جوار حرم بی بی حکیمه (سلام الله علیها) برگزار می شود.

وی در ادامه از حضور مسئولان ارشد کشوری در این کنگره خبر داد و بیان داشت: دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در این کنگره ملی، عصر روز هفتم آبان به گچساران سفر می کند.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام)، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در 2 روز برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) حضور دارند.

کمالوندی اظهار داشت: مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت ارشاد و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل وزارت متبوع وزیر ارشاد را در سفر به کهگیلویه و بویراحمد همراهی می کنند.

وی از حضور مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف کشور، مشاور معاون فرهنگی سازمان و مدیرکل ارزیابی و عملکرد سازمان مرکزی اوقاف کشور خبر داد و خاطرنشان: علاوه بر این افراد، نمایندگان ولی فقیه و همچنین استانداران استان های جنوبی نیز به منظور حضور در این کنگره ملی دعوت شده اند.

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم (علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای هفتم و هشتم آبان ماه جاری با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 413346

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha