تصویب تکریم امامزادگان تحول اساسی در بین مردم و مسئولان ایجاد کرد

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(علیه السلام) به تصویب روز تکریم امامزادگان در کشور اشاره کرد و افزود: با تصویب چنین روزی در تقویم فرهنگی کشور، شاهد توجه جدی و بسیار اساسی مردم و مسئولان نسبت به امامزادگان و بزرگداشت آنان در کشور بودیم.

سید جواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام) شب گذشته به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در جشنواره بین المللی امام رضا (علیه السلام) افتاد، سه پدیده بسیار مبارک را شاهد بودیم.

جعفری گسترش جریانی در کشور با عنوان «دهه کرامت» که از اول ذی القعده تا سالروز حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) اتفاق افتاد را یکی از رویدادهای مهم دانست و افزود: روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

وی بیان داشت: از چند سال گذشته که چنین روزی در تقویم فرهنگی کشور به ثبت رسید، شاهد توجه جدی و بسیار اساسی مسئولان و مردم نسبت به امامزادگان و بزرگداشت آنان در کشور بودیم.

این مسئول فرهنگی و هنری کشور توجه به اساس فرهنگی رضوی را از دیگر اتفاقات خوب جشنواره بین المللی امام رضا (علیه السلام) دانست و عنوان کرد: ما در ادبیات فرهنگ عمومی کشور واژه خاصی تحت عنوان «فرهنگ رضوی» را بیشتر در دستورالعمل های شورا شاهد هستیم.

جعفری ادامه داد: کارگروه ملی زیارت که توسط دولت و با مصوبه مجلس تشکیل شد یکی از وظایف آن ترویج فرهنگ رضوی است؛ بنابراین باتوجه به این اتفاقات خوب موضوع امامزادگان به کانون توجه دهه کرامت و مخصوصا امامزادگان و به خصوص سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قرار گرفت که در سال گذشته شاهد برگزاری کنگره بین المللی امامزادگان در استان اصفهان بودیم.

وی اظهار داشت: هر سال با هماهنگی هایی که در «شورای دهه کرامت» با سازمان اوقاف داریم، قرار است تعدادی از امامزادگان واجب تعظیم در کانون توجه سازمان قرار گرفته و بزرگداشت آنها برگزار شود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام) با بیان این که امسال سه کنگره بزرگداشت سه امامزاده در دستور کار و اولویت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قرار گرفت، افزود: کنگره بزرگداشت امامزاده بی بی حکیمه (سلام الله علیها) در گچساران، کنگره حضرت حسین بن موسی کاظم (علیه السلام) در طبس و کنگره هلال بن علی (علیه السلام) در آران و بیدگل که به همین ترتیب از این پس شاهد برگزاری این کنگره ها هستیم.

جعفری تصریح کرد: هرساله تعدادی از امامزادگان به صورت کنگره ملی و البته برنامه جامعی در شورای هماهنگی دهه کرامت تصویب شده که مجموعه امامزادگانی که در مراکز استان ها هستند در دهه کرامت برنامه داشته باشند.

وی یادآور شد: بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام) در حقیقت یکی از رهاوردهایی که دنبال می کند، موضوع جشنواره بین المللی امام رضا (علیه السلام) است که این گونه برنامه ها که در دهه کرامت برگزار می شود را این بنیاد انجام می دهد.

جعفری با بیان این که ساخت و ساز بقاع متبرکه در دستور کار این بنیاد قرار ندارد، ادامه داد: بنیاد بیشتر در بحث فرهنگی فعالیت دارد و اساسا موضوع ساخت و ساز و عمرانی مربوط به دستگاه های مسئول از جمله اوقاف و استانداری های هر استان و بودجه های عمرانی که دولت در اختیار آنها قرار می دهد.

این مسئول فرهنگی و هنری کشور با بیان این که این بنیاد در حوزه فرهنگی کمک را انجام می دهد، گفت: از ابتدای استارت کنگره طی تفاهم نامه امضاء شده با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، بخشی از کار کنگره را بنیاد حمایت کرد.

پایان پیام/

کد خبر 414194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha