تمام تلاش اهل بیت پیامبر(ص) این بوده که مردم از نعمت ولایت بی‌ بهره نشوند

خبرگزاری شبستان: یکی از مراجع تقلید با صدور پیامی آورده است: اگر کسی ولایت را قبول نداشته باشد دین و آئینش کامل نیست؛ زیرا که تمام تلاش اهل بیت پیامبر(ص) این بوده که مردم از نعمت ولایت بی‌ بهره نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حضرت آیت الله محمدعلی علوی حسینی گرگانی، از مراجع عظام تقلید با صدور پیامی به نخستین کنگره ملی بی‌ بی‌ حکیمه (سلام الله علیها) ضمن رد این ادعا که امامزادگان از ترس فرار کرده اند، می افزاید: این حضرات بزرگوار چون زیر چتر امامت و ولایت بودند اطلاعات جغرافیایی کاملی داشتند و می ‌دانستند در کدام منطقه مورد احترام هستند.

در پیام حضرت آیت الله علوی گرگانی که امروز (7 آبان) توسط حجت الاسلام پرویز خواجه زاده، دبیر علمی کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) قرائت شد، آمده است: حقیر وظیفه دارم از شما بزرگواران و شخصیت ‌های محترمی که در این کنگره حضور دارید صمیمانه تشکر کنم.

این عالم بزرگ در ادامه می افزاید: مثل ولایت امیرالمومنین علی (ع) و اهل بیت پیامبر و فرزندان آن مخصوص شیعه نیست و مربوط به عامه مردم و همه عصرها و نسل‌ هاست.

وی با بیان این که آن چه از آیات الهی استنباط می ‌شود، آیه شریفه «اکملت» مربوط به ولایت و اکمال دین است، اظهار می دارد: اگر کسی ولایت را قبول نداشته باشد دین و آئینش کامل نیست؛ زیرا که تمام تلاش اهل بیت پیامبر(ص) این بوده که مردم از نعمت ولایت بی‌ بهره نشوند.

این استاد حوزه های علمیه قم با اشاره به این نکته که تجربه تاریخ نشان داده آنان (امامزادگان) مورد تکریم توده ‌های مردمی بوده ‌اند، می افزاید: بعضی خیال می‌ کنند علت پراکندگی امامزادگان در اقصی نقاط عالم مربوط به جنگ، خونریزی و ویرانی بوده است در حالی که این گونه نیست؛ این حضرات بزرگوار چون زیر چتر امامت و ولایت بودند، اطلاعات جغرافیایی کاملی داشتند و می ‌دانستند در کدام منطقه مورد احترام هستند.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه پیام می افزاید: اگر حضرت معصومه (سلام الله علیها) از عمق و علاقه مردم قم اطلاعی نداشت به آنجا عزیمت نمی ‌کرد، حضرت احمد ابن موسی و حضرت بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) که آن مسیر را انتخاب کردند می ‌دانستند مورد احترام آن منطقه هستند، مردم منطقه مذکور با عاطفه بودند و الان نیز آن عواطف پاک در آنان وجود دارد نمی‌ خواهم تعارف کنم اهالی منطقه بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) بسیار با عاطفه، مهربان و با محبت هستند.

آیت الله علوی گرگانی یکی از امتیازات موسی بن جعفر (علیه السلام) و فرزندانشان را محبوبیت مردمی انان می داند و می افزاید: این بود که همه فرزندان آن بزرگوار محبوب و چیز فهم بودند، حضرت بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) هم از زنان با کمال و فهمیده ‌ای بودند و کرامات آنان متعدد بوده است، این امامزادگان جزء شجره طیبه محسوب می ‌شوند و شما می ‌دانید که شجره طیبه از بین نمی ‌رود.

این جانب کنگره شما را تقدیر و تحسین می ‌کنم، انشاءالله کنگره زیبایی برگزار کنید البته هر کاری کنیم نمی ‌توانیم حقشان را ادا کنیم.

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم (علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای هفتم و هشتم آبان ماه جاری با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 413643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha