کنگره ملی بی بی حکیمه(س) فرهنگ محبت به اهل بیت را افزایش می دهد

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه(س) فرهنگ محبت به اهل بیت و توجه به بقاع متبرکه را افزایش می دهد.

دکتر فتاح محمدی، معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) اشاره و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: جلسه ای با حضور تعدادی از دستگاه های فرهنگی استان و ادارات شهرستان گچساران هفته گذشته در کنار حرم بی بی حکیمه (سلام الله علیها) تشکیل و سیاست های اجرایی، عملی و کاربردی برگزاری این کنگره ملی را که در نیمه دوم مهرماه جاری برگزار می شود را برنامه ریزی کردیم.

محمدی افزود: بر این اساس برنامه و وظیفه هر دستگاه به ریز و با دقت تدوین و صورت جلسه شد و در راستای عملیاتی شدن آنها پیگیری های لازم صورت می گیرد.

وی با بیان این که کمیته های نظارتی به نحو احسن بر حسن اجرای این وظایف نظارت می کنند اظهار امیدواری کرد در مدت زمانی که پیش بینی شده، بسترها و تمهیدات لازم برای برگزاری این کنگره ملی مهیا شود.

این مسئول سیاسی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که در نشست بی بی حکیمه (سلام الله علیها) مقرر شد از ابتدای مهرماه کارهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: شهرستان گچساران به عنوان کمیته پشتیبانی و اجرایی هر روز جلسات پیگیری مصوبات را تشکیل و افرادی نظارت ها را انجام می دهند.

محمدی عنوان کرد: در هر هفته حداقل یک جلسه در سطح شهرستان برگزار می شود و وظایفی را که برای دستگاه ها و ادارات مشخص و به آنها ابلاغ شده، نظارت و ارزیابی می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم که با حضور مسئولان استانی، کشوری و منطقه ای بتوانیم این کنگره را به نحو احسن برگزار کنیم و مطمنا تلاش داریم که انشالله یک ماه بعد از برگزاری این کنگره، بسترسازی لازم را برای تبلیغات کنگره بین المللی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) فراهم کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که شخصیت های مختلفی در این کنگره ملی دعوت می شوند، خاطرنشان کرد: بنا داریم از استان های همجوار در حوزه های مسئولان سیاسی و امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی و مسئولان کشوری و ملی در بخش های مختلف دعوت کنیم تا در این کنگره ملی حضور پیدا کنند.

محمدی در ادامه به تاثیرات برگزاری این کنگره ملی اشاره و افزود: برگزاری این کنگره می تواند فرهنگ محبت به اهل بیت، توجه به بقاع متبرکه و نقشی که این مکان ها می توانند در فرهنگ سازی جامعه ایفا کنند را افزایش دهد؛ همچنان که مقام معظم  رهبری فرمودند: بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند.

وی دستاوردها و پیامدهای تولیدی، سرمایه گذاری، اقتصادی و گردشگری را از دیگر اثرات برگزاری مطلوب کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) دانست و تصریح کرد: این کنگره در تمام ابعاد می تواند تاثیرگذار باشد

این مسئول با بیان این که باور دارد که بقاع متبرکه و امامزادگان واجب التعظیم اگر انسان با اخلاص به آنها مراجعه و مطالبه کند قطعا پاسخ مثبت را خواهد گرفت، گفت: از فامیل ها، بستگان و افراد مورد اعتماد عینا و مستقیما این کرامات را مشاهده کردند و باور قلبی دارم که اگر کسی با اخلاص خواسته ای معقول داشته باشد، حتما اجابت می شود.

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون(سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم(علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه(سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای 16 و 17 مهرماه امسال با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 405006

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha