مقالات برگرگزیده کنگره بی بی حکیمه(س) انتخاب و معرفی شدند

خبرگزاری شبستان:معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تعداد 135 مقاله ارسالی به کنگره ملی بی بی حکیمه(س) اشاره و افزود:30 مقاله به عنوان مقاله برتر برگزیده و معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، فتاح محمدی، معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز (4 مهر) در جلسه برنامه‌ ریزی کنگره ملی بی بی حکیمه (س)، گفت: افزون بر 135 مقاله و اثر در خصوص کنگره ملی بی بی حکیمه(س) به دبیرخانه این کنگره رسیده است که از این تعداد 53 مقاله از گچساران بوده است.

وی افزود: از میان مقاله های ارسال شده به دبیرخانه کنگره ملی بی بی حکیمه (س)، 30 مقاله به عنوان مقاله برتر برگزیده و معرفی شده است.

محمدی تصریح کرد: این مقالات در 16 مهرماه در دانشگاه آزاد گچساران ارائه می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دعوت رجال سیاسی و اجرایی کشوری به دعوت استاندار سخن گفت و افزود: مراسم افتتاحیه خوانش مقالات روز 16 مهرماه با حضور سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری برگزار می ‌شود که وی سخنران این جلسه نیز خواهد بود.

محمدی گفت: اختتامیه روز کنگره ملی بی بی حکیمه (س) نیز روز 17 مهرماه در مرقد مطهر این امامزاده برگزار می شود.

وی یادآور شد: دعوت از نمایندگان ولی فقیه به دعوت نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد نیز از دیگر برنامه های این کنگره است.

وی با بیان این که باید نهایت تلاش خود را در راستای معرفی حرم بی‌بی حکیمه (س) به عنوان حرم چهارم اهل بیت بکار گرفت، خاطرنشان کرد: برگزاری این کنگره علاوه‌ بر اهداف متعدد اقتصادی و..باید اثرات روحانی سرلوحه قرار دادن راه و مشی حضرت بی ‌بی حکیمه خاتون(س) برای خواهران و دختران ما داشته باشد.

بنابراین گزارش: مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم (علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای 16 و 17 مهرماه امسال با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 405138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha