پخش زنده کنگره ملی بی بی حکیمه (س) از شبکه «دنا» و «شما»

خبرگزاری شبستان: مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) به صورت زنده از شبکه استانی «دنا» و شبکه «شما» پخش می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، یوسف افشار نیا، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد شامگاه دوشنبه (24 شهریور) در نشست ستاد تعیین وظایف دستگاه های برگزار کننده کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) که در جوار این حرم برگزار شد، گفت: پخش نماهنگ ها، نشست ها، میزگردها درباره معرفی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) از برنامه های پیش بینی شده برای فضاسازی اجرای این کنگره ملی است.

افشارنیا از پخش زنده همایش ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) از شبکه استانی «دنا» خبر داد و افزود: در صورت نیاز این همایش  از شبکه ملی «شما» هم پخش می شود.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در جذب گردشگر، ابراز امیدواری کرد: با تعامل خوب دستگاه های اجرایی بتوان گام های بلندی برای معرفی هر چه بیشتر این آستانه مقدسه برداشت.

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون (س) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم (ع) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (س) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (س) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای 16 و 17 مهرماه امسال با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 402240

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha