کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه خاتون (س) باشکوه برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: ضروری است که کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه خاتون (س) در این شهرستان باشکوه هر چه بیشتری برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سید نجم الدین علیزاده، مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران  امروز (26 شهریور) در جلسه برنامه‌ ریزی کمیته روابط عمومی و استقبال کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه خاتون (س) که در این اداره و با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، گفت: با توجه به نزدیکی به برگزاری کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه خاتون (س)، ضروری است که دستگاه‌ های اجرایی شهرستان در راستای هر چه باشکوه ‌تر برگزار کردن این کنگره ملی تلاش کنند.

وی با اشاره به این که کنگره ملی بی بی حکیمه (س) برای نخستین بار در گچساران برگزار می‌شود، افزود: این کنگره می‌تواند نقش و تأثیر بسزایی در معرفی هر چه بهتر این شهرستان به کشور داشته باشد.

علیزاده تصریح کرد: یکی از اهداف این کنگره، معرفی حضرت بی بی حکیمه خاتون (س) به عنوان چهارمین حرم اهل بیت (ع) در کشور بوده که امیدواریم برگزاری این کنگره ملی بتواند به این موضوع کمک کند.

مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران تأکید کرد: برگزاری کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه (س) می ‌تواند در جذب هر چه بیشتر زائران به گچساران نقش و تأثیر بسیاری داشته باشد.

وی از ساخت و تهیه لگو و آرم حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه خاتون (س) برای تبلیغات و رونمایی از پرچم حرم در این کنگره ملی خبر داد و گفت: ضروری است که فضای گچساران در ایام برگزاری کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه خاتون (س) به بهترین شکل آذین‌بندی شود.

علیزاده از حضور قاری کشوری در مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه این کنگره ملی خبر داد و افزود: در این کنگره از هیئت امناءهای فعال امام‌زادگان گچساران تجلیل می‌شود.

وی چاپ بنرهای تبلیغی با سخنان امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و مراجع تقلید درباره تکریم امامزادگان و چاپ و توزیع پوستر حضرت بی بی حکیمه خاتون(س) به تعداد پنج هزار نسخه و نام گذاری یکی از میادین به نام حضرت بی بی حکیمه خاتون (س) را از دیگر مصوبات این کمیته عنوان کرد.

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم(علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای 16 و 17 مهرماه امسال با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 402814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha