استفاده از تمام ظرفیت ها در راستای برگزاری مطلوب کنگره ملی بی بی حکیمه (س)

خبرگزاری شبستان: مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: صدا و سیمای استان همه ظرفیت‌ ها را به کار خواهد گرفت تا پوشش خوب و در خور شان حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست کمیته برنامه ‌ریزی و ابلاغ برنامه های دستگاه های مجری برگزاری کنگره ملی بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) شامگاه دوشنبه (24 شهریور) با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس صدا و سیمای استان، فرماندار گچساران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در جوار مرقد مطهر آن حضرت برگزار شد.

یوسف افشارنیا، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به فرا رسیدن برگزاری کنگره ملی بی‌ بی حکیمه (سلام الله علیها) اشاره کرد و گفت: صدا و سیمای استان آمادگی پخش زنده کنگره ملی بی‌ بی حکیمه (سلام الله علیها) را هم در شبکه استانی دنا و هم شبکه شما را دارد.

افشار نیا افزود: با توجه به این که در این روز بحث تکریم و مولودی ‌خوانی مطرح است باید برنامه‌ ها متناسب با شان و جایگاه محیط از لحاظ شرعی باشد.

وی کار و صدا و سیمای استان را مختص به روزهای برگزاری کنگره ندانست و بیان داشت: 2 هفته قبل از برگزاری کنگره ملی بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) جهت تبلیغات و اطلاع ‌رسانی به مردم، صدا و سیمای استان کار خود را با پخش مستندهای مرتبط و زیرنویس آغاز می کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: مکان حرم مطهر به علت جاذبه‌ های جغرافیایی خاصی که دارد برای برگزاری کنگره ملی بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) متناسب ‌تر است.

افشار نیا خاطرنشان کرد: صدا و سیمای استان همه ظرفیت ‌ها را به کار خواهد گرفت تا پوشش خوب و در خور شان حضرت را انجام دهد.

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون(سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم(علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه(سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای 16 و 17 مهرماه امسال با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 402252

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha