کنگره ملی بی بی حکیمه (س) جایگاه بقاع متبرکه و امامزادگان را تقویت می کند

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اهداف برگزاری کنگره ملی بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) اشاره و افزود: برگزاری این کنگره ملی نقش و جایگاه بقاع متبرکه و امامزادگان استان را تقویت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، فتاح محمدی، معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد شامگاه دوشنبه (24شهریور) در جمع خبرنگاران به برگزاری کنگره ملی بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) اشاره کرد و گفت: برگزاری کنگره ملی بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) اهداف متعددی دارد که برگزاری آن می ‌تواند نقش و جایگاه بقاع متبرکه و امامزادگان استان را تقویت کند.

محمدی افزود: تاکنون دستگاه های اجرایی و کمیته های پنج گانه گچساران در خصوص برنامه های کنگره ملی به خوبی کار کرده اند.

 وی بیان داشت: همه تلاش ما بر این است که بتوانیم این کنگره را هرچه باشکوه تر و در خور شان آن حضرت برگزار کنیم.

این مسئول استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: خوشبختانه کار کمیته علمی کنگره به خوبی جلو رفته و رو به اتمام است.

محمدی اظهار داشت: مسئولان کمیته ‌ها باید هرچه بهتر و به ‌صورت داوطلبانه نه از روی اجبار پای کار بیایند زیرا که  این امر نه تنها  بحث آبروی شهرستان و استان؛ بلکه بحث شان و منزلت خود امامزاده است.

قائم مقام رئیس ستاد کنگره ملی بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دعوت از میهمانان جهت حضور در این کنگره ملی مختص افراد مذهبی نیست بلکه در این برنامه افرادی در حوزه مسائل سرمایه‌ گذاری، اقتصادی، سیاسی و منطقه دعوت کردیم که ضمن داشتن پیامدهای مذهبی و فرهنگی برای شهرستان و استان، در مسائل توسعه گردشگری و سرمایه ‌گذاری هم موثر است.

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم (علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای 16 و 17 مهرماه امسال در جوار حرم این امامزاده در شهرستان گچساران برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 402238

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha