برگزاری مطلوب کنگره ملی بی بی حکیمه (س)، آزمونی بزرگ برای کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری شبستان: فرماندار گچساران برگزاری مطلوب کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) را آزمونی بزرگ برای استان دانست و همکاری مستمر همه دستگاه ها و نهادها با ستاد برگزاری کنگره را خواستار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست کمیته برنامه ‌ریزی و ابلاغ برنامه های دستگاه های مجری برگزاری کنگره ملی بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) شامگاه دوشنبه (24 شهریور) با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس صدا و سیمای استان، فرماندار گچساران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در جوار مرقد مطهر آن حضرت برگزار شد.

عبدالرحیم رحیمی، فرماندار گچساران در این نشست، گفت: پس از گذشت 10 ماه از  کلید خوردن بحث برگزاری کنگره ملی بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) با اجرای جلسات متعدد و تشکیل کارگروه‌ ها و کمیته‌ های پنج‌ گانه در گچساران کارهای مربوط به مقدمه و بحث علمی امروز خوشبختانه به پایان رسیده و وارد بحث عملیاتی موضوع شده ‌ایم.

رحیمی با اشاره به کمبود وقت تا زمان برگزاری کنگره، افزود: امروز همه ما در این مکان مقدس جمع شده ‌ایم تا با تقسیم کار و تلفیق گروه‌ ها کارهای تدارکاتی، اجرایی و تبلیغاتی را مشخص کنیم.

وی با اشاره به بحث های مختلف از جمله استقبال از میهمانان، اسکان و ...خاطرنشان کرد: با توجه به این که مدت زمان برگزاری کنگره برای 2 روز برنامه ریزی شده است، مراسم افتتاحیه و خوانش مقالات  در خود گچساران و مراسم اختتامیه و تکریم از برگزیدگان مقالات در جوار حرم مطهر برگزار شود.

مسئول ارشد اجرایی در شهرستان گچساران با بیان این که اگر کنگره  از طریق رسانه‌ جمعی پخش مستقیم نشود اثر مطلوب نخواهد داشت، تصریح کرد: خوشبختانه شبکه استانی دنا از ابتدای مسئولیت من تاکنون به خوبی با گچساران همکاری داشته و در خصوص پوشش برنامه ‌ها چه به‌ صورت مستقیم و چه غیر مستقیم پوشش کامل انجام شده که امید است در اجرای کنگره  همچنان همکاری مطلوب را داشته باشد.

رحیمی برگزاری مطلوب کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) را آزمونی بزرگ برای استان دانست و همکاری مستمر همه دستگاه ها و نهادها با ستاد برگزاری کنگره را خواستار شد.

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون(سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم(علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه(سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای 16 و 17 مهرماه امسال با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 402259

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha