برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه(س)بزرگداشت مسیر هجرت است

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع)کنگره بی بی حکیمه(س)را بزرگداشت مسیر هجرت دانست و افزود: این مسیر از نقاطی بوده که در مقایسه با سایر نقاط جغرافیایی هجرت،‌ کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

سید جواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین المللی و فرهنگی هنری امام رضا (ع) در گفت و گو با خبرنگار شبستان در گچساران، اظهار داشت: از آنجا که سالانه بیش از یک و نیم میلیون نفر از ایران و کشورهای مختلف برای زیارت این امامزاده به شهرستان گچساران مشرف می شوند باید از ظرفیت علمی بخش های مختلف و استادان حوزه های علمیه قم و خوزستان نیز در این زمینه بهره گرفت.

 

وی گفت: اطلاع رسانی در مورد ابعاد شخصیتی امامزاده بی بی حکیمه (س) باید در سطوح مختلف انجام شود تا کنگره ملی آن امامزاده در شهریور 93 باشکوه خاصی برگزار شود.

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی و فرهنگی هنری امام رضا (ع)به برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه(س)اشاره کرد و افزود: این کنگره به نوعی بزرگداشت مسیر هجرت است چرا که این مسیر از نقاطی بوده که در مقایسه با سایر نقاط جغرافیایی هجرت،‌ کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
 

جعفری افزود: در عناوین مناسبت های تقویم رسمی کشور پنجم ذیقعده به نام روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده که باید در این راستا برنامه های فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه به ویژه کنار حرم امامزاده بی بی حکیمه (س) برگزار شود.

 

وی عنوان کرد: برگزاری کنگره های ملی امامزادگان با هدف معرفی هر چه بیشتر آنان به عنوان خاندان اهل بیت عصمت و طهارات (ع) و شخصیت هایی که نقش موثری در توسعه فرهنگ دینی دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی و فرهنگی هنری امام رضا (ع) افزود: امامزادگان واجب احترام بوده و دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و کشور باید نسبت به رفع مشکلات حرم ین امامزادگان اهتمام جدی داشته باشند.

 

جعفری بکارگیری فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر محوریت قرار دادن بقاع متبرکه و حرم امامزادگان را یک اصل مهم در برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه (س) اعلام کرد و گفت: حرم امامزادگان قطب های فرهنگی جامعه هستند که باید در برگزاری برنامه های مختلف محور باشند.

 

گفتنی است، حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) در 80 کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد و قرار است کنگره ملی این امامزاده واجب التکریم به عنوان حرم چهارم اهل البیت شهریور ماه سال آینده در گچساران برگزار شود.

 

پایان پیام/ 

کد خبر 331530

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha